AB's Top-50

25/07-16AB's Top-50
Jeg tænkte, at det måtte være på tide med en personlig tråd/top-liste over favoritfilm. For at begrænse det, har jeg valgt en beskeden top-50, men jeg har valgt at gøre opgaven lidt "sværere" for mig selv. Spillereglen er dog ganske enkel: én film pr. instruktør. Det er en lidt mere spændende udfordring følte jeg. Jeg vil naturligvis anbringe filmene i en rangorden, men det vil jeg nu ikke lægge for meget i.

And here we.....go!

26/07-16AB's Top-50
50) The Witch, 2015

Robert Eggers' hypede horrorfilm foregår 1630'erne, heksehysterisk New England. Men inden forventningerne skrues helt i top, så er trailers til denne film ret misvisende. Der er ikke tale om en decideret horrorfilm og slet ikke en i traditionel forstand målt i antal chokeffekter. Det er en periodefilm med overnaturlige elementer, men mest et drama med fokus på en familie, der langsomt er ved at gå i opløsning. Og instruktør Eggers etablerer en grundstemning og atmosfære ulig noget andet jeg har set. 5 års research på denne film siger en del om, hvor godt gennemarbejdet denne film er. Der er taget højde for detaljer. Der snakkes old-english, som bygger på tidligere skriverier (bl.a. dagbøger), kostumer er spot on, skuespillernes opførsel er yderst troværdig (og meget mere) i en grad, at jeg virkelig følte mig hensat til et andet univers. Filmen henter tydeligvis inspiration fra Kubrick og særligt The Shining. Hypnotisk soundtrack. Nyklassiker!

26/07-16AB's Top-50
49) The Bourne Supremacy, 2004

Jeg holder meget af Paul Greengrass og flere film er fantastiske. Dette er nok seriens bedste kapitel og afgjort den form for actionfilm, jeg holder af. Det kræver lidt af humøret for at nyde Greengrass' hektiske stil, men under hans behandling er shaky cam stadig bedst håndteret og udnyttet til filmens fordel. Fuld af højspændt dramatik og følelser, som de færreste i genren besidder.


48) Lad den rette komme Ind, 2008

Svensk vampyrfilm blandet med socialrealisme. Og det fungerer sgu!! Historien om mobning er næppe ny, men det er blandingen af elementerne til gengæld, som gør denne film til noget yderst særligt. Den fungerer godt som både drama (tematisk stærk og godt underbygget) og gyser, og det er ofte en ret svær blanding eller kombination, når man begiver sig ud i de retninger. Godt spillet, atmosfærisk og særdeles godt lavet. Scenen i svømmehallen til sidst er mindeværdig. Fantastisk film!!

26/07-16AB's Top-50
47) Das Boot, 1981

Ægte tysk storfilm (af den type som jeg elsker) med stort persongalleri, storproduktion og fantastisk omhyggelig og velopbygget fortælling om besætningen, klaustrofobien, frygten og viljestyrken. Det er faktisk et regulært mesterværk Petersen har skabt med neglebidende spænding og dramatik, som fortjener en plads i historiebøgerne. Det er samtidig et nuanceret portræt af besætningen, som mere har de menneskelige aspekter i centrum end de politiske. På trods af filmens lange spilletid, så fungerer den helt optimalt alligevel. Petersen, der også har instrueret flere amerikanske film, opnåede desværre aldrig de samme højder, selvom flere film har været fornøjelige.

26/07-16AB's Top-50
Hvilken version af "Das Boot" er det du har set (eller så sætter på din top 50 i det mindste).

26/07-16AB's Top-50
Directors Cut version, som er på BD skiven.

27/07-16AB's Top-50
46) City of God, 2002

Ualmindelig barsk og gribende film (gangster)film om bandekriminalitet i slumkvarterene i Rio. Det er en af den type film, der virkelig rusker tilskueren med sin hårde, direkte og ofte frastødende (men ærlige) fortælling om mord, ugerninger og rædslen, som er en del af hverdagen hos de involverede. Den stilsikre instruktør Fernando Meirelles leverer et knockout af en film, et sanse bombardement af det store, én der umuligt kan ryge i glemmebogen når man har set den. Det er en rejse ud i det absurde. Sjældent har film formået at ramme så hårdt og kontant miljøbeskrivelsen, som City of God. Det er en klasse film, ganske enkelt. Visuelt ekstrem udmattende i sine kraffulde farvenuancer, heftig i sin klipning, sublim i sin struktur. Mesterligt!! Der spilles i øvrigt glimrende af samtlige medvirkende, som leverer dybfølte præstationer.

27/07-16AB's Top-50
Her er jeg lidt uenig. På en eller anden måde vil den nå så meget, at den føles lidt overfladisk. Det er måske hensigten, da historien foregår over så lang tid, og der er da også et par scener, der virkelig brænder sig fast (startscenen med høne-flugten og mandomsprøven især). Men den skylder Scorsese så meget, at jeg har svært ved at kalde den original. 'Tropa de Elite' gjorde faktisk et større indtryk på mig. Har du set den?

27/07-16AB's Top-50
Den er sikkert inspireret af Scorsese, men City of God er noget barskere film og omhandler lidt noget andet.

Tjoh, hvornår vil en film også "for meget"?

Jep, har set Tropa de Elite. Glimrende film, 8/10. Knap så god efterfølger. Men jeg synes der er et stykke op til et mesterværk, som jeg betragter City of God.

27/07-16AB's Top-50
45) Profeten, 2009

Mesterligt fransk gangster/fængselsdrama fuldt ud på højde med mange af de store amerikanske klassikere indenfor samme genre. Ja, sgu, I hørte rigtigt. Filmen fungerer bare så perfekt på nogle grundlæggende dramaturgiske principper, som gør denne film til en helstøbt og vedkommende forestilling, som fængede mig helt vildt. Det er en rystende udforskning af den kriminelle underverden, korruption men også underliggende samfundskommentar om omfanget af sociale arv som belyses. Men først og fremmest er det et studie i karakter/miljø opbygning, som gør denne film til en enestående 2,5 timers affære bag tremmer. Stilistisk meget raffineret film, perfekt skudt og klippet, som giver et skræmmende billede af begivenhederne. Til tider surrealistisk og poetisk i sit billedsprog, som løfter filmen på et højere plan. Tahar Rahim i hovedrollen leverer en formfuldendt og gribende præstation som den unge mand, der må lære at begå sig blandt de hærdede kriminelle for at overleve. Niels Arestrup er ligeledes sublim som den afstumpede og uforudsigelige gangster. Det er på alle måder en perfekt udført film med stærke scener, som umuligt kan blive glemt. Blev nomineret for oscar for bedste udenlandske film, men vandt desværre ikke. Meget overvældende film som vil give genlyd mange år frem.

27/07-16AB's Top-50
Spændende med din liste og det er fedt at følge med AB. Håber ikke du laver en BN, så lever jeg næppe længe nok til at få toppen af poppen med:-) Glæder mig til at læse videre.

P.S. Du får det til at lyde som er det kontroversielt at "Profeten" skulle være på højde med de "store amerikanske klassikere" i genren. Der findes da mange store franske klassikere. Regnes den for mindre værd generelt set eller hvad bygger du udsagnet på?

27/07-16AB's Top-50
Godt at høre. Så er jeg motiveret til at fortsætte :) Kært barn som BN har mange navne. Så hvad mener du?? :)

Tror ikke den regnes for mindre. Men af en moderne film at være, så kan emnet føles fortærsket, og af den grund har måske en film sværere ved at opnå en større status. Det var blot tanken bag. Jeg synes muligvis det er den bedste fængselsfilm.

27/07-16AB's Top-50
Med BN tænkte jeg på tiden...At der ikke går flere år:-D

Og tak for svaret mht "Profeten". Det giver naturligvis god mening!

27/07-16AB's Top-50
Nåh, men nu har jeg ikke så mange trilogier med, som er tidskrævende at sætte sig ind i og anmelde :)

27/07-16AB's Top-50
Ha ha right:-)

27/07-16AB's Top-50
44) Akira, 1988

Måske den ypperste animationsfilm overhovedet! Jeg er blown away af denne historie, den visuelle side, som overrumpler tilskueren totalt - også målt med dagens standard. Nyligt gensyn bekræftede, hvor enestående filmisk oplevelse Akira er. Intelligent, underholdende og ikke mindst.......en oplevelse.

27/07-16AB's Top-50
43) Der Untergang, 2004

Emnet er fortærsket. Men denne perle fra 2004 gjorde noget anderledes og havde en tysk vinkel som omdrejningspunkt, som resulterede i en forfriskende og bomstærk krigsfilm. Hitler, måske for første gang, fremstilles som et menneske af kød og blod, selvom han også var et monster, men altså ikke så ensidig og karikeret som man måske tit har gjort ham på film. Oliver Hirschbiegel instruerer med sikker hånd og har stor fokus på detaljer og troværdighed. Ufattelig barsk, men ærlig krigsfilm uden glorificeringer og lette løsninger. Bruno Ganz leverer en enestående præstation, en af de allerbedste i historien.

Lille fact. Michael Haneke kunne ikke lide filmen. Han fandt den dum. Unødigt menneskeligt portræt af et monster. Men det skræmmende er netop, at Hitler netop fremstod endnu mere skræmmende, når man også så den pæne facade. Tænk, at man kan anskue én film og én personskildring, så forskelligt.

27/07-16AB's Top-50
En stærk krigsfilm, selv om den ofte mere kunne betegnes som et dramatisk kammerspil i helvedes forgård!

27/07-16AB's Top-50
Har du et link til Haneke-tingen?

27/07-16AB's Top-50
Her: https://www.youtube.com/watch?v=Y_osgrcpes4

Hans tanker om Schindlers Liste er også fantastiske

27/07-16AB's Top-50
Det er også vildt symbolsk, at han sidder der med en tolk. Han er bare hævet over hele situationen. Især når manusforfatteren til propagandaorkesteret Zero Dark Thirty, der ligner en nonchalant nar fra en herretøjsforretning, sidder lige ved siden af ham

28/07-16AB's Top-50
Ja, det er linket. Jeg synes Haneke tager fejl om begge film. Men ok, han har hans måde at anskue tingene på. Hvis noget bruse-scenen i Schindlers Liste er, så er den absolut så modbydelig og ikke "billig" i sine virkemidler.

Propaganda Zero Dark Thirty? Den må du sgu uddybe. Hvis du gider.

28/07-16AB's Top-50

28/07-16AB's Top-50
Well, det er jo et kontroversielt emne vi bevæger os ind på. Og tvetydigt. Hvis du kan være skråsikker i dine betragtninger om at tortur ikke var et nødvendigt onde i bestræbelserne på at finde Bin Laden, så værsgo. Filmen rejser jo spørgsmålet. Filmen er kontroversiel. Den har vakt stor opsigt i politiske kredse. En af de mest modige amerikanske film, vil jeg påstå.

https://m.youtube.com/watch?v=1ZncXcGEgKU

28/07-16AB's Top-50
Jeg havde det sådan, at på en måde følte jeg filmen talte for en del ubehageligheder og var amerikansk propaganda. Men så igen, var filmen mere neutral i sin formidling og tænk hvis det nu var sådan. Så nej, det er ensidigt kun at fokusere på den som propaganda synes jeg. Tænk på den som et oplæg mere.....

28/07-16AB's Top-50
Godt sagt. Og det tror jeg også har været intentionen fra instruktøren.

28/07-16AB's Top-50
Om tortur var et nødvendigt onde, er ikke noget vi behøver spekulere over

http://jyllands-posten.dk/inter...uden-virkning/

Jeg har meget vanskeligt ved at se, hvordan en film der åbner med "based on first hand accounts of actual events" af en instruktør, der udtaler "I wish that it wasn't a part of history, but it is and was." skulle kunne opfattes som et oplæg

28/07-16AB's Top-50
Det var da godt nok et elendigt link, Adis. To et halvt minuts wienervals om den varme grød, inden PR-hylsteret slår på gongongen.

28/07-16AB's Top-50
Jeg forventede såmænd godt du ville komme op med noget a la det her Mirza. Din stilling til emnet er taget og der bliver den. Fair nok at dit eventuelle politiske ståsted giver dig denne stålfasthed. Jeg kender godt både artikel, rapporter og lignende undersøgelser med mere. Verden som jeg ser den er nu engang bare ikke sort og hvid og enten/eller. Der er intet i den artikel, som jeg nødvendigvis er uenig i, men heller intet der modsiger at tortur ikke også HAR givet brugbare resultater. Det har det, desværre. Jeg ville såmænd ønske at verden ikke var sådan, men det er den nu engang. At man muligvis og ganske vist kunne have gået andre og mere humane veje, er også noget jeg gerne vil tro og ofte også tror på. Men krig, ødelæggelse og terror er nu engang ikke humane størrelser, uanset udgangspunkt. Så som jeg ser filmen, ændrer dine links ikke meget for mit syn på den.

Men tak for dine forsøg derpå.

Edit: Jeg mente ikke at filmen var et indlæg, men at det nok var måden at anskue den på. Jeg synes ganske enkelt ikke propagandaen lyser så meget igennem som du gerne vil få det til at lyde. Så ikke flere ord herfra. Vi skal jo gerne have tråden til ABs top 50;-)

28/07-16AB's Top-50
Ikke at vi skal bevæge os for meget ned ad denne her vej: Men når senatets egen torturrapport (som Jonas linker til) og CIA's operativchef (efter Bush) begge konkluderer, at filmens udlægning er en løgn, har jeg svært ved at se hvordan man kan være 'skråsikker' på det her punkt. Læg hertil inspektørgeneralens egen rapport fra 2004. Det er også værd at nævne, som et mere politisk perspektiv, at torturmetodernes håbløse ineffektivitet har været empirisk anerkendt af den amerikanske efterretningstjeneste siden begyndelsen af den kolde krig.

Jeg køber heller ikke opfattelsen af, at filmen er et "oplæg", eller at den skulle rejse nogle spørgsmål (hvilke spørgsmål?). At den begynder efter 9/11, siger alt om hvor interesseret Bigelow reelt set i at undersøge og reflektere over de moralske og psykologiske dimensioner der er. Det er i mine øjne totalt blottet for selvkritik og historisk analyse, hvilket man burde forvente af en film der præsenterer sig selv som værende et dokumentarisk indblik. Filmen virker på mig som et bestillingsarbejde, der skal sælge et narrativ og en udlægning om "the war on terror", hvis primære formål er at hvidvaske amerikanerne og reparerer deres image.

28/07-16AB's Top-50
Hvis den var til mig wrathcoil, så skulle du måske læse hvad jeg skrev atter engang og når du så har gjort det, kan du roligt slette din "skråsikker" kommentar!!!

Edit: Debatten her beviser så til gengæld min påstand, om at jeg tror man skal se filmen som et indlæg (må jeg atter understrenge at jeg ikke påstod filmen VAR et indlæg)

28/07-16AB's Top-50
Mit politiske ståsted? Jeg baserer mine holdninger i forlængelse af den valide sum af evidens, der findes på området i form af data og efterretningsrapporter. Der er konklusionen ret entydig. Selvfølgelig er det relevant, at torturmetoderne ikke førte CIA på sporet af bin Laden, når man laver en spillefilm om det. Men fedt, at du får drejet diskussionen over i noget motivforskning

The New Yorker's Jane Mayer, en af de ledende eksperter inden for tortur, skrev også om filmen:

"Yet what is so unsettling about 'Zero Dark Thirty' is not that it tells this difficult history but, rather, that it distorts it. In addition to excising the moral debate that raged over the interrogation program during the Bush years, the film also seems to accept almost without question that the CIA's 'enhanced interrogation techniques' played a key role in enabling the agency to identify the courier who unwittingly led them to bin Laden. But this claim has been debunked, repeatedly, by reliable sources with access to the facts. . . .
"In addition to providing false advertising for waterboarding, 'Zero Dark Thirty' endorses torture in several other subtle ways. . . . .
"If there is an expectation of accuracy, it is set up by the filmmakers themselves. It seems they want it both ways: they want the thrill that comes from revealing what happened behind the scenes as history was being made and the creative license of fiction, which frees them from the responsibility to stick to the truth."

28/07-16AB's Top-50
Hov beklager Mirza. Det var ikke min hensigt at motivforske. Jeg synes blot du lidt ensidigt lød som du påstod at tortur aldrig havde givet resultater og det er ikke sandt (så det lød på mig mere politisk motiveret end baseret på fakta. Undskylder gerne hvis det var min fejl). Tortur har nu engang givet resultater. Jeg skrev endda, at jeg var enig i at man givet kunne have gået andre og bedre veje. Jeg er såmænd også enig i at det lige så ofte har givet forkerte resultater, fordi man under tortur kan tilstå hvad som helst (det er også bevist mange gange, I know).

Jeg så bare ikke filmen som den skildrede det så det fremstod som en propaganda-film, men at den blot viste det og det er jo ingen hemmelighed at tortur har fundet sted i forbindelse med mange situationer i og omkring alt det der opstod efter 9/11. At det så har været værdiløst, skal jeg gerne give mig på og om filmen udlægger det som afgørende, kan jeg så ikke mindes klart nok. Jeg ved bare, at jeg så den ikke som et forsvar ej heller det modsatte. Som jeg startede med at skrive, så synes jeg på en side der var lidt over det i den retning og så alligevel ikke. Derfor neutral i dens standpunkt. Jeg skal gerne efter et gensyn kommentere på om jeg ser den anderledes. Det var dog ikke en film jeg værdsatte specielt højt.

Edit: Så faldt jeg alligevel i og skrev mere:-/ Jeg lærer aldrig at springe over og sidde overhørig....

28/07-16AB's Top-50
Jeg er med Thomas her. I mine øjne propaganderer Zero Dark Thirty ikke for tortur, men pointerer tværtimod, at torturen ikke var nødvendig (de havde informationerne i forvejen). At den viser, at der fandt tortur sted, er ikke nødvendigvis det samme som at bifalde det. Jeg synes, den er meget mere moralsk kompleks end det, og at slutscenen med en helt udtømt Jessica Chastain er meget ambivalent.

28/07-16AB's Top-50
Enig med carcajou her. Alene måden hvorpå der dvæles ved waterboard-torturen i filmens første scene (jeg fik næsten kvalme) antyder en stærk moralsk ambivalens, som slutningen kun slår en tyk streg under.

Og Mirza, er du overhovedet på scope for at diskutere film længere? der har det med at gå politisk debat i den, lige så snart du nærmer dig en tråd, og findes der ikke federe forums at føre dem i?

28/07-16AB's Top-50
Her et link der nuancerer det lidt (rent politisk måske, men også til understøttelse af filmen som jeg ser og husker den....Jeg ratede den i øvrigt 7/10, så er det med):

http://www.bloomberg.com/politi...s-many-answers

28/07-16AB's Top-50
Se DER har vi noget, der gør debatten rigere (og sjovere).

Fuck tal og rapporter og bevisførelse. Lad os TALE sammen om de film-OPLEVELSER vi nu engang har.

Mere af det.

(og beklager jeg ikke selv byder ind omkring filmen - den er simpelthen for langt væk. Men husker den som mildt medrivende uden at være noget særligt)

28/07-16AB's Top-50
Så fortæl hvordan din oplevelse af filmen er Oberst:-) Det er NEMLIG mere interessant end hvad vi ellers kan smide i hovedet på hinanden.

28/07-16AB's Top-50
Jeg tilføjede lige en parentes, mens du skrev :-)

28/07-16AB's Top-50
Men jeg kan da komme med en grundlæggende holdning til emnet. Modsat Haneke, mener jeg ikke, at der er, eller bør være, nogle hellige køer i filmens verden. SELVFØLGELIG kan man tage udgangspunkt i virkelige gravalvorlige politiske situationer og gøre dem til modificeret underholdning. For mig handler det om, hvilken varedeklaration, der gives. Og netop derfor fungerer "Der Untergang", fordi vi på forhånd ved, at fundamentet udgøres af spekulation.

28/07-16AB's Top-50
"Og Mirza, er du overhovedet på scope for at diskutere film længere? der har det med at gå politisk debat i den, lige så snart du nærmer dig en tråd, og findes der ikke federe forums at føre dem i?"

Det må du hellere uddybe. Hvilke tråde? Hvilken politisk diskurs udlægger jeg? Men selv hvis det var tilfældet, så finder jeg det ret akavet på dine vegne, at du henviser mig til at smutte, blot fordi diskussionen om ansvar når man afspejler forhold med rod i virkeligheden, ikke falder i din smag. Vi taler i øvrigt om en usædvanlig politiseret film, så jeg håber da, at du som aspirerende journalist kan bære over med min kritiske sans, som altså udgjorde en stor del af min OPLEVELSE med filmen

28/07-16AB's Top-50
Lyder som min oplevelse af filmen og forhold til mediet Kurtz, så tak for rationelt lige at få sat ord på, så jeg ikke mister udsyn:-D

28/07-16AB's Top-50
Thomas: Min "skråsikker"-kommentar var naturligvis henvendt til AB, da det var ham der skrev den :)

Sorry, men debatten her viser altså ikke en dyt om filmens "status" som et oplæg - det er jo omvendt deduktion. I så fald er alle film oplæg, så længe de afføder en debat i et eller andet begrænset forum. Med "oplæg" forstår jeg noget der forholder sig ambivalent, selvkritisk eller reflekterende til sit materiale, og som får publikum til at overveje sin standpunkter - noget som er tankeprovokerende. Det er "Zero Dark Thirty" bestemt ikke i min optik.

@Carcajou's kommentar, så indikerer filmen, at denne tilgængelige information aldrig var blevet belyst, hvis ikke en af fangerne havde sendt dem på sporet, som direkte konsekvens af at være blevet udsat for tortur. Og jeg kan - for the life of me - heller ikke se hvordan Chastain's udtømmelse til sidst kan være et udtryk for ambivalens, andet end at den afspejler tabet af en identitet over hendes jagt på bin Laden som nu er tilvejebragt? Jeg mærkede ingen selvkritik eller moralske second thoughts fra hende, og filmen giver mig heller ingen. Tematisk er det historien om en kvinde der går "above and beyond" på bekostning af sig selv, hvor det gode (naturligvis) sejre til sidst, uden nogensinde at anfægte hendes - og i forlængelse heraf også systemets - metode, tankegang eller moralkodeks. Tværtimod, er filmen dramaturgisk bare et gammeldags eventyr, hvor heltinden må gå så gruelig meget igennem, før hendes personlige rejse når sit klimaks og hun får ram på skurken. Af en film der præsenterer sig selv som en udlægning af virkeligheden, anser jeg denne dramaturgi - indpakket i dens fuldstændigt manipulerede, indskrænket og i høj grad fiktive udlægning af Bush-æraens "krig mod terror" - som noget der i høj grad forsøger at hvidvaske USA's cv og deres selviscenesatte rolle som den internationale "politibetjent".

Med hensyn til Brennan; har han flere gange skiftet holdning på spørgsmålet om tortur, siden taget afstand fra fremtidig brug af det, og da han i sin tid argumenterede imod operativchefens, tidl. feltagenters, forskeres og bureauets egen holdning på spørgsmålet, var han - til trods for sin position og autoritet - ikke i stand til at konkretisere eller fremlægge et eneste modeksempel.

Iøvrigt vil jeg sige (og her vil jeg indskyde, at det er dejligt at der er liv i Scope igen efter alle disse år), at selvom udgangspunktet for diskussionerne selvfølgelig bør være relaterede til film, ser jeg ikke noget problem i at det forgrener sig til bredere perspektiver, så længe det er relevant for the case in point. Hvis man er af den opfattelse (som jeg og Jonas i dette tilfælde deler), at "Zero Dark Thirty" er et propagandaprodukt affødt af nullernes politiske og kulturelle diskurs, er argumenterne herfor naturligvis også funderet deri. Det skal der vel, i udgangspunktet, være plads til.

28/07-16AB's Top-50
"Hvis man er af den opfattelse (som jeg og Jonas i dette tilfælde deler), at "Zero Dark Thirty" er et propagandaprodukt affødt af nullernes politiske og kulturelle diskurs, er argumenterne herfor naturligvis også funderet deri. Det skal der vel, i udgangspunktet, være plads til."

Det skal der, så afgjort. Men når støvet har lagt sig, må man så have lov at håbe, at der er noget tilbage i tanken, så du kan begynde at anmelde igen? I think it's time.

28/07-16AB's Top-50
Pyha, jeg er væk i næsten hel dag, og så denne debat? Fuck jer. Jeg skal i bio nu og senere på øl, men vender straks tilbage med øretæver til.......I ved hvem I er.

Emil - der var skam flere klip jeg kunne have givet dig, for at få bedre forståelse for instruktørens visioner. Vi kan i øvrigt linke til dit og dat til juleaften. Det ændrer bare ikke så meget på, at det i min verden er lidt ude i hampen at reducere denne film til decideret propaganda. Det er jo ikke Pearl Harbor eller We Were Soldiers.

28/07-16AB's Top-50
"Emil" ?

Er du allerede gået i øllene?

28/07-16AB's Top-50
Kritiserede du ikke mit link?

28/07-16AB's Top-50
Du sgu da ikke på fornavn med vores oberst din tossede satan. Kæft det bliver en lang top 50:-)

Vender tilbage i morgen med svar på tiltale om film, film og kun film....og politik....i film....eller er det politiske film.....?.......uanset, om film;-)

28/07-16AB's Top-50
Fuck, vær venlig at smække mig sådan en. Dumme mig. Jeg bukker mig lige foran dig, mens jeg drejer hovedet mod mekka og skærer halsen på mig selv :)

28/07-16AB's Top-50
Adis: Arh, jo, for en uge siden :-) Jeg tror lige, du skal læse tråden igennem engang (for det du skriver om 'dit og dat' var jo netop min pointe)

EDIT: Selvfølgelig er du på fornavn med mig, din skiderik. Alt andet end 'Gert' er faktisk fint.

29/07-16AB's Top-50
'Du sgu da ikke på fornavn med vores oberst din tossede satan. Kæft det bliver en lang top 50:-)' - Hah! lige mine ord!

Jonas, måske din politiske interesse bare står i for stor kontrast til min egen til, at jeg kan følge med, men om JFK og Zero Dark Thirty vidvasker verdenshistorien bliver en lidt trættende debat, når belægget er journalistisk snushaneri og links (okay, jeg startede link-bølgen i denne tråd, men alligevel). Det er - for mig at se - inde i selve filmen, det spændende/oprørende/manipulerende foregår, ikke ude i virkeligheden og på det store, altid argumentationsstærke internet. Det altså med mindre det er politiske ræsonnementer, vi skriver os frem til på scope, og hvis man vil det, mener jeg forummet er lidt forfejlet at befinde sig i.

Jeg elskede i øvrigt dig og Jarl for at dykke så meget ned i filmene, som i i gamle dage gjorde (irreversible, Antichrist osv.), så hvorfor ikke bruge krudtet på det?

Nå Adis: "Open the gates" - NÆSTE FILM!

I alt 347 fundet.
Side [1] 2 3 4 5 6 7 > »
Login

Du skal være logget ind på Scope for at skrive indlæg.

Profilnavn
Kodeord
Husk mig

Opret Scope-profil.