Get Out:

Get Out
Film Get Out
Brugere Din stemme: ElendigDin stemme: JævnDin stemme: MiddelDin stemme: GodDin stemme: FremragendeDin stemme: Mesterværk
Debat
The Stepford BlacksCarcajou
wrathcoil
Hvad er 'Get Out' overhovedet (udo...Filmnørd med C
Intet mindre end fantastiskKaswohn

27/09 19:57
http://www.imdb.com/title/tt505...ef_=tt_trv_trv

The image of Rose eating Froot Loops and milk separately can be seen as a metaphor for never mixing nonwhite and white things. Also, "Froot Loops" is slang for a crazy person.

Chris and Rod are shown speaking to each other on the phone throughout the film. The only time that they're physically in the same scene together is at the very end, when Rod finds and rescues Chris. This signifies a strong friendship between the two and, in the spirit of the film's racial themes, black unity and empowerment.

During the "get-together" all party guests are dressed in black, formal clothing. The bingo seats are arranged in rows with an aisle separating them and Chris' face is displayed in a large frame - all of which are perhaps in reference to funerals lending to the films theme of life, death and rebirth.

The sunken place" can be seen as a metaphor for the paralysis people of color feel in racial America.


----------------------------------------------------------------------

# GIVEMEAMOTHERFUCKINGBREAK

27/09 20:36
A hva? :)

27/09 21:04
Ku' vi måske få lidt mere end et hastag? For ellers fremstår dine to stjerner cirka lige så tynde som de analyser, du lister op.

27/09 21:48
Jeg synes nu de står ganske fint for sig selv. Tak for delingen! Fik virkelig ondt i maven af grin

27/09 22:39
Tja, så vidt jeg kan se, så dækker humoren blot over vedkommendes totale misforståelse af filmen.

27/09 23:10
Jeg er glad for at du er enig i at analyserne var tynde. Det var i og for sig også det hashtagget skulle insinuere. Lad os blot sige, at jeg stiller mig uforstående overfor de samfundskritiske perspektiver og den tonstunge symbolisme filmen skydes i skoene. Hvis du alligevel har et bud, så kom gerne med det. Mht. til filmen i sig selv ville det være svært at vide hvor jeg skulle starte. Man kunne vel begynde med at begge dens gennemgribende genreelementer faldt totalt til jorden. Den var på intet tidspunkt hverken sjov eller uhyggelig. Men oventående skulle selvsagt heller ikke læses som en decideret anmeldelse.

Gott: Kan du forklare den kommentar? Du er indforstået med, at det skrevne ikke kommer fra undertegnede, men er et udpluk af analyserne fra IMDB? Eller skal jeg forstå det sådan, at du abonnere på de fortolkninger der gives udtryk for?

28/09 00:53
Analyserne er direkte latterlige. Men derfor synes jeg stadig ikke, du skulle slippe afsted med to stjerner og et hashtag ;-)

Jeg synes ikke, dens genreelementer falder så entydigt til jorden, som du siger. Catherine Keeners hypnose-scene var effektiv og lækker horror, eksempelvis.

Filmen er jo tænkt som en racebetonet horror-komedie, og det må man alt andet lige give Jordan Peele - det er fandeme en vild idé. Så kan jeg altså fint leve med tonstung symbolisme som vedhæng. Men hvert sit temperament.

28/09 08:07
Jarl, ja rigtigt forstået med det sidste, du skriver.

Uhygge er altid en personlig ting. Jeg synes den havde en gennemgående creepy tone. Humor er mere underspillet, fx scenen hvor fyren skal møde kærestens forældre. Jeg fandt det var en virkelig elegant og original film, der tydeligvis er en kærlighedserklæring til filmnørder. Der er så meget filmisk guf her.

Login

Du skal være logget ind på Scope for at skrive indlæg.

Profilnavn
Kodeord
Husk mig

Opret Scope-profil.