Løvernes konge - 2D: Liveaction Paradokset

Løvernes konge - 2D
Film Løvernes konge - 2D
Brugere Din stemme: ElendigDin stemme: JævnDin stemme: MiddelDin stemme: GodDin stemme: FremragendeDin stemme: Mesterværk
Debat
Liveaction ParadoksetThomas Nielsen

04/10 10:22Liveaction Paradokset
Jeg har det stadig lidt svært med, at man kalder det en liveaction udgave, når denne version af ”Løvernes Konge”, en af Disney’s mest elskede og respekterede tegnefilm, det er en film skabt i en computer.

Jeg siger ikke man ikke har brugt motion capture eller hvad de snart kalder det. Men det man ser på skærmen, det er jo næsten 100% computergenerede billeder (var der et par landskabsskud, der var ægte?).

Det sagt, så er det en fuldstændig vanvittig imponerende flot visuel bedrift, der gør at det ser komplet troværdigt ud, det meste af tiden i hvert fald, når vi atter får historien om løven Simba, hvis kongefar bliver dræbt af dennes bror, der selv vil have magten. Men der stopper rosen så også.

Historien er stort set fortalt som i originalen, bare trukket utilgiveligt langt ud, med en spilletid på over to timer (det føles længere, da man råkeder sig).

Der gøres intet for at nytænke den, overraske eller twiste den en smule. Den skal tydeligt køres sikkert hjem til en ny generation eller på genkendelsen glæde, men desværre absolut sjæleforladt.

Det næsten naturalistiske og fotorealistiske look gør, at man faktisk indlever sig mindre i dyrene, der virker lidet troværdige og levende, paradoksalt nok.

04/10 17:17Liveaction Paradokset
Jeg har simpelthen ikke haft det mindste lyst til at se den, og at du (med din glæde ved bagkataloget) "råkedede" dig til en Disney-klassiker, hjælper godt nok ikke på det.

05/10 09:59Liveaction Paradokset
Gense også heller tegnefilmen, medmindre du vil sammenligne.

Login

Du skal være logget ind på Scope for at skrive indlæg.

Profilnavn
Kodeord
Husk mig

Opret Scope-profil.