Mia Brygger

    • Film
    • Tekst
    • Score
    • Pet SemataryPet Sematary
    • " Som gyserfilm er Kevin Kölsch og Dennis Widmyer nye version for stivnakket og optaget af komplekse følelser til at give los og nyde turen ind i galskaben."
    • 2
    • UsUs
    • "Det er godt at opleve at horror og menneskelighed ikke behøver at udelukke hinanden. Det er godt uden et politisk aspekt, det er godt med. Det er godt at se en horrorfilm med en sort familie i front. Det er på tide. Og Lupita Nyong'o er blændende."
    • 4
    • GlassGlass
    • "Der er som nævnt mange gode idéer i Shyamalans film, men når den aldrig rigtig letter, er det fordi de mange idéer simpelthen tynger den ned."
    • 2
    • HalloweenHalloween
    • "...er bestemt en pose blandede bolsjer; nogle gange virker den og synes fremadskuende, og andre gange er den så opsat på at beholde sine gamle dyder intakte, at det bliver både kedeligt og dumt."
    • 3
    • Hereditary - ondskabens husHereditary - ondskabens hus
    • "Der kan sagtens argumenteres for at Hereditary blot er et familiedrama, men når det velkendte og det nære bliver vendt på hovedet og hele dit eksistensgrundlag bliver sat på spidsen, hvem kan så argumentere imod det frygtindgydende i det scenarie? Hvor slutter dramaet egentlig og hvor starter gyset?"
    • 5
    • It Comes at NightIt Comes at Night
    • "Shults formår at projektere frygten og paranoiaen i os alle over på sine karakterer, så vi kan få lov til at opleve, hvor langt vi er i stand til at gå for at overleve endnu en dag. Det er smertefuldt til tider, sanseligt til alle tider og et dybt relevant aftryk af humanismens nuværende tilstand."
    • 5
    • Ghostbusters - 3 DGhostbusters - 3 D
    • "...selvom Ghostbusters vil være sin egen, glemmer den aldrig hvor den kom fra eller hvem den skal takke for sit ophav. De mange skønne cameos og henvisninger i filmen føles som en sand hyldest til dens forgænger, og en mulig 2'er lurer ude i horisonten."
    • 4
    • Ghostbusters - 2 DGhostbusters - 2 D
    • "...selvom Ghostbusters vil være sin egen, glemmer den aldrig hvor den kom fra eller hvem den skal takke for sit ophav. De mange skønne cameos og henvisninger i filmen føles som en sand hyldest til dens forgænger, og en mulig 2'er lurer ude i horisonten."
    • 4
    • I Saw the LightI Saw the Light
    • "... som sagerne står, er det ofte frustrerende at føle, at man er komplet holdt udenfor og at man nok burde have læst biografien, som filmen er bygget på, inden."
    • 3
    • UrmagerenUrmageren
    • "Elser var på godt og ondt den mand, som handlede når ingen andre turde. Og handlede alene. Heltedyrkelsen er da forståelig, og ikke en ny ide på lærredet, men det hele føles alligevel sært uforløst og hulhjertet."
    • 3
    • Den lille prinsDen lille prins
    • "Visuelt set er filmen ligeså opfindsom og sprudlende af overskud som dens kapable idéoplæg."
    • 5
    • FreeheldFreeheld
    • "'Freeheld' lider for meget under sin ukritiske tilgang til dens materiale. For der er mangt og meget den vil rundt om, inden den kan få lov at folde sig ud og blive den opråbende forkæmper for ligeret, den så brændende ønsker at være."
    • 3
    • A Hologram for the KingA Hologram for the King
    • "Der er heldigvis meget at more sig over i Tom Tykwers tragikomiske genopstandelsesfortælling om denne Alan Clay, en afmålt mand sat under voldsomt pres af eksterne, og derved ukontrollerbare omstændigheder."
    • 3
    • Eye in the SkyEye in the Sky
    • "Man er garanteret små to timers maveknugende spænding, og filmen lægger ligeledes bravt an til en solid diskussion efterfølgende angående ansvarsfuld krigsførelse og hvorvidt det overhovedet kan eksistere?"
    • 4
    • BullheadBullhead
    • "'Bullhead' er et stædigt forsøg på at løse op for en mands kvælende traumer, men forbliver i sin stædighed uforløst og indespærret."
    • 3
    • BluebirdBluebird
    • "...i hans første forsøg på at fortælle en svær historie under et tungt lag af enkelthed, er han sluppet ganske nydeligt fra det."
    • 4
    • Under regnbuen - Fortryllet af ParisUnder regnbuen - Fortryllet af Paris
    • "Til trods for filmens mange visuelle henvisninger til eventyrets univers, vælger Jaoui og Bacri at lade realismen sejre over drømmen og det føles overraskende hulhjertet..."
    • 3
    • Insidious 2Insidious 2
    • "...er ikke stor filmkunst, den er faktisk heller ikke stor gyserkunst, men den er præcis så tilfredsstillende som en stor, saftig og snasket burger. Vidunderlig at beskue og vidunderlig sjov at indtage."
    • 4
    • Red ObsessionRed Obsession
    • "... et glimrende eksempel på dokumentarfilmens evne til at starte diskussioner om kunst versus masseproduktion og ikke mindst kvantitet versus kvalitet."
    • 4
    • The Spirit of '45The Spirit of '45
    • "Den nærved fordringsløse måde hvorpå Loach fremstiller sin socialistiske propaganda er da filmens svaghed såvel som dens største styrke ..."
    • 4
    • CarrieCarrie
    • "Har man dog set den originale udgave fra 1976, kan man sagtens springe denne version over, men befinder man sig i den skolepligtige alder, vil man gøre sig selv en tjeneste ved at blive bekendt med historien om og ikke mindst hvordan Carrie får sin hævn."
    • 3
    • Nattens dæmonerNattens dæmoner
    • "James Wan formår bedre end mange i genren at opbygge stemningen, inden bøh-øjeblikket sætter ind, og det lykkedes indtil flere gange denne anmelder at hoppe i sædet."
    • 3
    • Grusomme mig 2 - org. vers.Grusomme mig 2 - org. vers.
    • "Grusomme mig 2 synes på mange måder at leve op til dens rolle som efterfølger. På godt og ondt. Tempoet er sat voldsomt i vejret og ligeledes iveren i at fortælle så mange historier som muligt på halvanden time."
    • 3
    • Grusomme Mig 2 - 3 DGrusomme Mig 2 - 3 D
    • "Grusomme mig 2 synes på mange måder at leve op til dens rolle som efterfølger. På godt og ondt. Tempoet er sat voldsomt i vejret og ligeledes iveren i at fortælle så mange historier som muligt på halvanden time."
    • 3
    • Grusomme mig 2 - 2 DGrusomme mig 2 - 2 D
    • "Grusomme mig 2 synes på mange måder at leve op til dens rolle som efterfølger. På godt og ondt. Tempoet er sat voldsomt i vejret og ligeledes iveren i at fortælle så mange historier som muligt på halvanden time."
    • 3
    • Texas Chainsaw 3DTexas Chainsaw 3D
    • "Den er ganske enkelt skrækkelig i al sin sublime utilstrækkelighed."
    • 1
    • The InnkeepersThe Innkeepers
    • "Filmen er ikke tæt på at være et mesterværk, men dvæler et sted mellem frustrerende kedelig og smågenial."
    • 3
    • The Woman in BlackThe Woman in Black
    • "Selv hvis man er fan af genren og kender de filmiske kneb og overraskelseskurver baglæns, som filmen da også udnytter sig groft af, tilbyder The Woman in Black en nydelig ukompliceret fortælling om så komplekse emner som tab, hævn og det hinsides, og tilmed i en meget elegant tone."
    • 4
    • Sound of NoiseSound of Noise
    • "Sound of Noise er en finurlig lille film med alt hvad man kan ønske sig af sprudlende originalitet, skæv humor og vidunderlig hjemmelavet musik."
    • 4
    • Twilight Saga: Breaking Dawn - Del 1Twilight Saga: Breaking Dawn - Del 1
    • "Et skrig der og en jamren her, lidt blod der og hurtig klipning her og voila, en ganske hårrejsende afslutning på en 120 minutters rejse, der forhåbentlig i dens afsluttende del vil sætte farten op igen og lade os vide hvor vidt kærligheden egentlig rækker."
    • 3
    • De tre musketererDe tre musketerer
    • "De tre musketerer fungerer bedst når sværdene klinger og palaveren oser af hån, dril og maskulin arrogance."
    • 3
    • AbductionAbduction
    • "Den er tåbelig kedelig pga. kluntede actionscener, der ser ud til at være filmet af en gruppe amatører, plottwists, der er håbløst uoriginale, og sjusket instruktion..."
    • 1
    • Don't Be Afraid of the DarkDon't Be Afraid of the Dark
    • "Selvom filmen har fået sig en velkommen baghistorie, der fylder nogle plothuller ud, som originalversionen i den grad manglede, er der masser af tid tilovers til at nyde del Toros fabelagtige univers..."
    • 3
    • Page One: Inside the New York TimesPage One: Inside the New York Times
    • "Hvis man foretrækker sine dokumentarfilm sobre og med paraderne helt oppe, så svaghederne ikke skinner igennem, kan man roligt indløse billet, men det er til tider frustrerende at blive holdt udenfor til trods for at man befinder sig midt i virakken."
    • 3
    • FeenFeen
    • "Havde trioen dog bare haft modet og troen på sig selv til at redigere halvdelen af pjattet væk og sat farten betydeligt ned, ville 'Feen' angiveligt have været et godt bud på en moderne situationskomedie, med sublime nik til de bedste indenfor genren."
    • 3
    • Fright NightFright Night
    • "Hvis man kan holde det sløve tempo og den ædruelige teenkomedie ud i en lille time, vil man efterfølgende blive belønnet stort."
    • 3
    • Crazy Stupid LoveCrazy Stupid Love
    • "Selvom en mindre del vittige bemærkninger går tabt, rammer de plet 90 procent af tiden. Der er endnu langt op til Sturges’ og Lubitsch’s svimlende lystspils standarder, men de er bestemt på rette spor."
    • 4
    • Green LanternGreen Lantern
    • "...et grufuldt banalt manuskript, der har en umådelig trang til at skære alt ud i pap, så de helt små også kan følge med, trækker hele foretagendet ned på et plat og til tider tåkrummende enfoldigt plan."
    • 2
    • Waste LandWaste Land
    • "... beviser uhøjtideligt at ikke blot kan kunst ændre mennesker; den kan tilmed ændre vores syn på, hvordan vi ser hinanden, hvordan vi ser på kunst og ikke mindst, hvordan vi selv kan ændre vores vilkår, hvis trangen skulle eksistere."
    • 4
    • Barneys mange livBarneys mange liv
    • "Paul Giamatti er langt fra det eneste lyspunkt i Barneys mange liv. Han er omringet af komisk talent, der hver især formår at bringe deres akavede figurer til live på overbevisende maner."
    • 5
    • The WhistleblowerThe Whistleblower
    • "...en habil og seværdig thriller; hvis man altså kan tåle mosten."
    • 4
    • InsidiousInsidious
    • "...er grænseoverskridende debil på flere niveauer, men Wans stilsikre greb om genren og Whannells forståelse for gyserens "more-is-more"-motto i det 21. århundrede, gør at man sluttelig må overgive sig til filmens insisteren på at smide alle tænkelige skrækscenarier i hovedet på sit publikum."
    • 3
    • Bag Blixens maskeBag Blixens maske
    • "Henriksen kommer ikke tættere på en logisk og sammenhængende forklaring på den fascinationskraft, fortællerinden besad end hvad litteraturforskningen har stræbet efter de sidste 50 år. Mystikken forbliver intakt trods hans buldrende forsøg på at afmaske hende."
    • 3
    • Brighton RockBrighton Rock
    • "Joffe formår ganske enkelt ikke at bringe den gnist mellem destruktiv kriminalitet og helende kærlighed til lærredet, som hans adaptation kræver."
    • 3
    • Love AddictLove Addict
    • "Det er skiftevis gribende, tragisk og ufrivilligt morsomt at lære disse misbrugere at kende, men til tider også et krævende bekendtskab, idet filmen opererer med nuancer og yderst sjældent sætter sort på hvidt."
    • 4
< 1 2 3 >