Sådan....

6.0
Jeg må også tilslutte mig JoeStarr og Jespers kritik af kaspers anmeldelse. Denne film er så fed underholdning så det gør ondt. Urealistisk - ja 100% men det er meningen. Jeg tror der er mange, kasper iblandt, der helt har glemt hvad det er man går i biografen for - for at blive godt og grundigt underholdt - en virkelighedsflugt. Man kan altid anklage en film for at være propaganda, men så kan man også stille det modsatte spørgsmål, og så mene det som kasper åbenbart gerne vil have - at hollywood skal lave anti-amerikanske film. Jeg kan lige se NASA finder ud af at en asteroide er på vej mod jorden... de griber telefonen og skriger "Mr. Rasmussen help us....". Det holder vist ikke helt vel? Selvfølgelig er det amerikanerne der redder denne jord fra sådan nogle farer (på nær dog den fede scene med andropov - I'm saving your american ass). Og hvad fanden er det de danske dogme-instruktører gør? De laver danske film der gør, at vi efter at have set dem går ud af biografen og føler os glade for at være danskere -klart!! Propaganda? Måske og hvad så!! Hvis man ikke kan se forbi dette når man ser en film og så udelukkende betragter det som en dårlig film pga. propaganda-elementet er man simpelthen for snæversynet. Michael Bay og Jerry Bruckheimer laver ligetil underholdning med masser af amerikanske flag i baggrunden - det er er ingen tvivl om. Og sådan skal det også være - så længe man ikke tager det for mere en underholdning. Forresten er der vel ingen der synes Black Hawk Down er amerikansk propaganda. Ingen tvivl om at de amerikanske soldater skal fremstå som "heltene", men de fremragende dialoger der er indlagt soldaterne imellem og det de somaliske oprørere siger til amerikanerne sætter elegant spørgsmålstegn ved hele den amerikanske indsats i området.

Lad os endelig få nogle flere UNDERHOLDNINGSFILM af denne kaliber og fri os fra de snæversynede mennesker, der har glemt hvorfor man overhovedet ser en film.
Armageddon