Super underholdende med dybde!

6.0
Da Spielberg overtog "roret" efter at Lasse Halström sprang i målet som instruktør på filmen tænkte jeg, åh nej - så ender det nok som en hu-hej-her-kommer-jeg Hollywood sag. Så jeg var mere end glædeligt overrasket, da jeg endelig så resultatet - for filmen er så langt fra den overfladisk, morsome historie, man umiddelbart forestiller sig men i langt højere grad et smukt personportræt, hvor vægten ligger meget mere på hvorfor end hvordan. Bogen var hylende morsom - filmen giver os baggrunden. At Frank Abagnale selv har været med som konsulent har bidraget til en større forståelse af selve personen og giver et næsten "acceptabelt" motiv for hans handlinger. Har man læst bogen mangler man måske et par af de morsomme "på-nippet-til-at-gå-galt" situationer, som nok har måttet vige pladsen for baggrundshistorien. Kunne måske have været klaret med lidt voice-over her og der. Men det er også eneste negative punkt. Castingen kunne ikke have været mere perfekt. Leonardo DiCaprio er i topform og har her igen fået muligheden for at vise os, hvor fantastisk en mimiker han er. Han er overbevisende som såvel 16-årig naiv ung dreng som storcharmør i pilotuniform - og rækker langt ud over lærredet og lige ind i hjertehulen i de sårbare situationer. Han er og bliver sin generations bedste skuespiller, som det snart er på tide, at medierne gen-anerkender for sit eminente skuespilstalent frem for de opdigtede personhistorier, de elsker at diske op med. Det er synd og skam! Tom Hanks er fortræffelig som den "kedelige" FBI-agent, mens Christofer Walken rammer plet som faderen. Filmen er ikke bare super god underholdning med absolut sjove og helt utrolige situationer men ligeledes en film, som giver os en fin personskildring. Mine varmeste anbefalinger.
Catch Me If You Can