Jubiii!!!

5.0
Jeg syntes at denne filmatisering af Daredevil, er skruet rigtigt godt sammen. Det er den bedste filmatisering, hvad angår superhelte-universet indtil videre. Det siger ikke så lidt, for X-men var temmelig god, og satte ny standart inden for denne specefikke genre. Dernæst kom Spiderman... en tand bedre, og jeg var godt tilfreds. Jeg troede at min oplevelse med Daredevil, ville blive en blanding af skuffelse og irretation. Men min forventninger blev gjort til skamme. For frem på lærredet tonede en superhelt, som var troværdig og samtidig stærk karektermæssig... som en superhelt nu helst skal være. Jeg følte mig fuldstændig hensat til Matt Murdoc´s (Daredevils) verden, og den dystre tone lagt i filmen, havde den helt rigtige effekt på mig. Den førte mig direkte ind i Frank Miller´s version af Daredevil, og jeg følte mig fuldstændig hensat til Marveluniverset. Jeg følte at jeg sad og læste en af de bedre udgaver, af en original Daredevil-Marvel Comic Book, enda med farver og lyd... Whouw!!! Godt gået. Ok Kingpin er sort i filmen!, men hvor passer Michael Clarke Duncan, egentlig godt ind i rollen. Han er nok alligevel en af de eneste stabile skuespillere af den størrelse, og med en karisma som passer på (i hvertfald mit) billedet af Kingpin. Skurkene er faktisk et helt kapitel for sig. Bulls Eye er fantastisk spillet af Colin Farrell, og virker ikke grinagtig, som skurke ellers har haft en tendens til tidligere, i film inden for genren. Gå ind og se den. Den er så absolut pengene værd. I hvertfald hvis man er gammel, eller nuværende marvel eller DC Comic´s fan/læser. Men gå ind og se den, uanset hvad. Den fungere også i sig selv, som en godt fortalt historie, med tab, hævngærrighed Blod, sved og tåre, samt en umulig kærlighed. Jeg syntes at den har en masse af de rigtige elementer i sig, til at være en topfilm. Men det skal siges, at der ER få svipsere. De er der. For eksempel er Matt Murdoc´s møde med Electra lidt for påklistret og drevet for hurtigt frem i handlingen. Ting som trods alt gør, at filmen ikke kan blande sig helt i top, og rangere med de tungere klassikere. Ud af 6 stjerner, vil jeg gí den 5. (Måske havde jeg givet den 4 1/2, hvis ikke jeg havde været gammel Marvel-læser... hvem ved???)
Daredevil