Typisk...

1.0
Den første scene hvor pigen bliver myrdet i sin bil, tænker jeg bare: Hey, låser de ikke deres biler i USA? Den anden mordscene er okay, bortset fra at jeg ikke fatter hvordan morderen (det skal være ukendt for dem der ikke har set filmen), kunne hejsa Damon (Joshua Jackson) op i det der træ. Logisk set må morderen jo have kravlet op i træet, og bundet en knude i forvejen, op det var så, så rimelig heldigt at ham og Natalie (Alicia Witt), parkerede LIGE under netop det træ. Den tredje mordscene er rimelig godt fundet på, men hvor er politiet efter mordet? Den eneste politimand man ser er en eller anden neger, der konkluderer at det er selvmord, VED AT KIGGE PÅ LIGET!! Hvor er de specialister der skal obdubcere liget, lede efter fingeraftryk og hvorfor bliver skolen ikke evakueret? Vi taler jo faktisk om et mord. Og for lige at få en ting på det rene, blev hun ikke kvalt ihjel? Ifølge scenen gjorde hun, og helt ærligt, det er lidt svært at kvæle sig selv, ik... Den fjerde mordscene er også for lam... Hvis en kniv skal skære igennem et par bukser, og igennem huden, ka vi være enige om at den skal være rimelig skarp. En rigtig skarp køkkenkniv kan måske klare det, men bestemt ikke den lortekniv i filmen. Men vi nu ser bort fra det, så er den da også alt for ulogisk. Bilen kører nok højst med 5 km i timen, men da den rammer skoleinspektøren, smadrer han tilbage. Nu er jeg ikke ekspert, men jeg vil nok mene at man skal blive ramt af en bil der kører lidt mere end det, for at ens krop kan knalde igennem punkteringstakker. Den femte mordscene er der ikke så meget at sige til. Den sjette mordscene hvor radiopigen blir nakket, fattede jeg ikke... Først så løber hun udenfor, så indenfor, og til sidst bliver hun myrdet i en rum, hvor morderen går ind af en dør, som hun lige havde låst, pænt komisk. Hvis vi snakker "almindelige" åndssvage scener fra filmen, kan jeg også komme på et par stykker... I slutningen af filmen da Brenda og Natalie sidder i Pauls bil, hvor Paul er inde på en tank, opdager de at der ligger et lig bagi. I stedet for at tænke: Hey, logik at han dræber en, smider ham om bagi sin bil, for derefter at give os et lift, Flygter de, og ikke nok med det at de gør det, bare metoden er også åndssvag: De står ved en bil med nøglerne i, og så løber de, ud i skoven. Den sidste og andensidste scene i filmen, må dog være dømt til filmens dårligste. En ting er at negerdamen bløder mindre af at blive skudt i maven, end at skoleinspektøren gjorde ved at få skåret lidt af benet af. En anden ting er at Brenda ryger ud fra 4. sal med to skud i maven, OG OVERLEVER!! Øhh, var der nogen der sagde asfalt, eller blodmangel for den sags skyld... Det eneste lyspunkt i filmen er Joshua Jackson i rollen som spasmageren Damon, men han er (desværre) kun med i 4 scener. At kalde filmen en overmegastinkerlortefilm, bude være overflødigt.
Urban Legend