Anmeldelser Reloaded...

5.0
Nu har vi snart læst alt lige fra "sublimt" til "det værste møg" om Matrix Reloaded her på anmeldersiderne. Man kan ikke lade være med at huske på, hvor svært det er at gøre alle lige tilfredse. Og alligevel er der åbenbart mange som synes at Matrix Reloaded burde passe lige netop til deres forestilling om, hvordan den perfekte film bør tage sig ud.

Synd, for som enhver mainstream actionfilm forsøger Matrix blot at underholde med en god histoie og lidt filmisk nytænkning. Lad os dog komme ned på jorden: Vi betaler 80 kroner for en biobillet og får her en oplevelse, som de fleste vel nok betragter som værende "over middel" sammenlignet med andre film. Wachowski-brødrene skylder os ikke et langt og lykkeligt filmliv, som nogle ser ud til at mene, hvis man læset deres anmeldelse. Brødrene skaber underholdning som FLERTALLET ønsker at underholning skal være: Letfordøjeligt, lettere overfladisk og ikke alt for krævende for hjernecellerne...

Det mere krævende publikum henvises til film af David Lynch og Lars von Trier, som forstår at lave film med vægt, som taler til "de kloge".

Kald mig bare en useriøs, selvmodsigende populærfilmsnarkoman, men jeg vil til enhver tid foretrække en film som The Matrix. Jeg kunne ikke have gjort det bedre selv og holder derfor min egen kritik af filmen til mig selv.

Tynd holdning? Måske, men jeg havde en positiv oplevelse i biografen og jeg vil gerne give andre chancen for en lignende positiv oplevelse, uden forudfattede meninger fra andre. De hårde anmeldelser her på boarded vidner ikke om en dårlig film, men om en uheldig holdning til det at gå i biografen. Som en junkies tro på, at livet bliver mere lykkeligt gennem et nålestik.

For mig handler The Matrix om virkelighedsflugt, et yderst interessant emne i alle dets afskygninger i vores nuværende verden.

Som for eksempel det at gå i biografen...

:-)