fra sværdfisk til hundestejle!

3.0
Filmen lægger lovende ud med en flot matrix-inspireret eksplosion og et højt tempo, men ak.... Få minutter inde i filmen går det hele i står og så går der desværre meget lang tid før den næste actionscene viser sig! Et særdeles skuffende antal actionsekvenser ( jeg talte det til 2!!! Pinligt!) og et par nøgne patter senere sidder jeg med en yderst tom følelse i kroppen! Sikke et tidsspild!! Den fortjener bestemt ikke at kalde sig for actionfilm da 2 actionscener simpelthen bare ikke er nok! Godt nok var biljagten flot og godt så det da ud da Travolta stiller sig op på sædet og affyrer 2 pistoler i hver sin retning mod to rivaliserende 4hjulstrækkere og da han finder muthafucka gøppen frem og sprayer på livet løs, men det er altså ikke nok til at tilfredsstille en actionhungrende ung mand som mig og denne var fantastisk skuffende som actionfilm! ideen med den "flyvende bus" virkede på mig også noget åndsvagt og tamt! dialogen er som mænd god og måden Travolta refererer til film på tilltaler mig på en særegen måde. Filmen er lækkert pakket ind i diverse skarpe kameravinkler, men i dette tilfælde er det ikke nok! Eksempler på film der også gør brug af dette trick, men slipper noget bedre fra det, er 3000 miles to graceland et godt eksempel! Slutningen var dog ret fiks og lidt af en "tryllekunst" og Travolta plaprer da også løs om Houdini på et tidspunkt så det fungerede fint!! men alt i alt var filmen lidt som at spise skumfiduser: Til start er det fint nok, men efterhånden bliver det en noget tom oplevelse! Jeg ved godt jeg har forsøgt mig med skumfidus-metaforen før og gud må vide hvem der fik mig til at formulere den sådan... PUH HA!! PINLIGT!

Men jeg er glad for at jeg så filmen for det opfyldte en nærmest livslang drøm! At se Halle Berrys patter!!!! Mums! Klart filmens bedste scene! Noget der burde borge for kvaliteten men i dette tilfælde desværre ikke!
Swordfish - kodeord Sværdfisk