til redaktionen!!!

6.0
En dag slog det mig at jeg, på trods af Das Gott og min uendelige diskussion om hvilken krigsfilm der er bedst, ikke har skrevet noget egentligt indlæg og anmeldelse af denne formidable film! Jeg har overhovedet ingen kritik til overs for dette ubestridte mesterværk af en film!!! Jeg fatter ikke hvor, ikke for at hænge ham ud eller noget, Das Gott får ideen om at denne film ikke viser krigens gru og at actionsekvenserne er urealistiske! For det første viser filmen netop vietnam krigens gru og den får hjælp af en lang række forrygende skuespillere bl.a. Chalie Sheen, Willem Dafoe, Tom Berrenger og jeg kunne bliver ved! Især scener som den i landsbyen og tilsidst understreger netop hvilket helvede det må være at deltage i en krig som den i Vietnam!! Du hører og ser at de fleste af soldaterne ryger den fede for ikke helt at miste forstanden og da Charlie mister besindelsen overfor den etbenede dreng og tvinger ham til at danse!! Det er lige præcis den slags der er med til at gøre denne her til meget mere end BHD nogensinde var!! Når Das Gott siger actionsekvenserne er urealistiske så burde han vide bedre for Oliver Stone der har oplevet den slags ved nok lidt bedre end Gott hvordan den slags foregår! Amerikanerne er heller ikke så urealistisk uovervindlige som BHD hvor der mindst skal 800 somaliere til at undertvinge en enkelt mand med en MP5!!! Når actionscenerne virker kaotiske og dybt forvirrende er det jo så virkeligt som det kan blive (næsten) for sådan må det vel være at være i kamp i junglen hvor man kun kan se 2 meter frem for sig!!!!

Så alt i alt må jeg erkende at min favorit krigsfilm "Stalingrad" er blevet væltet og at Platoon nu indtager den titel!! Jeg har endnu ikke set Saving Private Ryan, og tro mig: Jeg skammer mig dybt! Så indtil videre er denne den bedste krigsfilm nogensinde uden undtagelse! Jeg har heller ikke set "Apocalypse Now" så måske skifter jeg mening hvis jeg ser dem men som tingene ser ud nu er der simpelthen ingen lodne eller ligefrem dårlige ting ved denne film og alle bør give sig tid til at blive undervist i krigsfilmenes ædle verden!! i forhold til Platoon er BHD ikke andet end flot Hollywood action for det popcorngnaskene publikum! Ligegyldigt spil for galleriet om du vil! I hvert fald flad og let glemt underholdning i forhold til Platoon! Beklager Gott med sådan er det nu en gang: Man kan ikke have ret hver gang!.... Undskyld at jeg ikke kan stoppe denne ligegyldige diskusion!

Til redaktionen: I burde skamme jer over at jeres tørre filmografi om Charlie Sheen ikke er blevet forbedret!! Manden har jo lavet et utal af gode, og måske også mindre gode film, han har en stjerne på "The Walk Of Fame" så hvad venter I på!!?? Af gode film med ham i hovedrollen kan "Free Money" f.eks. nævnes!!! Hvorfor er den ikke med!??? Skam jer og for det ordnet!!!!!!
Platoon