G.I. lækkermås

2.0
Film med kvinder i den absolutte hovedrolle er sjældent særlig gode! Ikke for at være mandschavunist, men sådan er det bare. Også i dette tilfælde! Det hele handler om kvinder der vil have ligestilling i hæren og hele herligheden føres an af en ustyrlig usjov og møg irriterende kælling i form Anne Bancroft! At man kan være så belastende at lægge øre til er da utroligt! Bare pga. hendes opførsel ligger filmen allerede langt under hvad der er tilforladeligt! Demi Moore er også træls men ikke så fantastisk meget!

Filmen er forudsigelig så det batter og til tider er det til at græde over hvor politisk korrekt det hele er! Filmen er på intet tidspunkt spændende, det skulle da lige være til aller sidst i kampens hede, og man sidder hele tiden at håber på at Demi bliver skudt så vi kan få en ende på det hele! At alle får medlajer til sidst vidste man jo fra første trommebeat i introen så det hele var faktisk bare spild af tid!!!

Brug hellere tiden fornuftigt i selskab med Steven "the man" Seagal og Ja Rule i "Half Past Dead" der må betegnes som Stevens bedste film siden "Exit Wounds". Han har haft et par missere i form af "Ticker" og "The foreigner", men nu er han tilbage med dette brag af en actionfilm! Handlingen er selvfølgelig forudsigelig, menhlod da op hvor er der meget action!! Filmen er også klippet godt og jeg forstår ikke hvorfor den ikke blev vist i biffen!!! Et par af actionscenerne er måske lige lovlig smarte og urealistiske bl.a. får Ja Rule så mange smæk i filmen at det er utroligt at han klarer den til den bitre ende. Det starter med at han flyver ud af en bildør, efter en hurtig køretur med Steven bag rattet der selv konstaterer at han er styg, smækker ind i forruden på en bil og få sekunder efter er han på benene igen og ved sine fulde fem! Men fedt ser det ud og stuntmændene er hammergode! God film at koble af til i hvert fald!!! Meget bedre end G.I. fucking Jane!!!
G.I. Jane