Forudsigeligt bras!!

1.0
Havde ekstremt lave forventninger til denne film, og de blev i den grad opfyldt!! Personerne er for flade, forstået på den måde at man intet får at vide om deres fortid. I de fleste film er sådan noget irrelevant, men i denne følte jeg at det faktisk manglede f.eks. ku det være meget fedt at vide hvor Ridley havde lært at slås med sværd.

Historien er heller ikke noget at råbe hurra for: En masse gode personer skal finde en ting før de onde kommer og tager den, og giver den videre til deres herre der vil styre verden (nogen der sagde ringenes herre?).

Skuespillerne er sgu heller ikke for gode, specielt Irons og Wayans irreterede mig ud over alle grænser, specielt når man ved at de kan gøre det bedre. Irons er lettere kedelig og uinteressant som profion, og Wayans er i rollen som snails med til at filmen uligevægter sig ved at være alvorlig/komisk, og det fungerer (sjovt nok) heller ikke i filmen.

En sidste ting jeg er utilfreds med, er filmens special effects og forudsigelighed. Scenen hvor Ridley skal hente rubinen, er jo nærmest taget ud af en Indiana Jones film, vi mangler bare en kæmpemæssig sten der ruller efter ham til sidst. Effekterne der bliver brugt når dragerne flyver, ligner allermest noget fra et commadore spil. Forudsigelig pga. der var vel ikke andre end mig, der havde regnet ud at det var Ridley og Snails der skulle redde verden, ca. 2 min efter vi var blevet præsenteret for dem, vel? Og der var vel ikke andre end mig der havde regnet ud at snails nok ville genopstå (på trods af at han fik boret en sværd i ryggen), eller var der?

Dungeons and Dragons minder mest af alt om filmen: the neverending story, og bare den havde mere at byde på end dette makværk...
Dungeons and Dragons