Matrix sparker røv!!!

6.0
Det kan godt være at filmen er blevet rakket ned, af kritikkerne. Men i Matrix Revolution formår wachowski brødrene virkelig at få sluttet deres historie af med et. I de foregående film, især 2'eren, blev der forklaret en masse ting om hvorledes situationen var for vores helte NEO og CO. Samtidig med at der blev brugt en masse tid på at forklare hvorledes Matrix fungerede, så man kunne forstå filmen. Alt denne forklaren er næsten væk i 3'eren da man her går ud fra at seeren har forstået universet. Endvidere var 1'eren den daværende mest effektfyldte film, og i et kikset forsøg på at overgå dette i 2'eren, bl.a. med scenen "NEO vs. Smith" fik man skabt nogle dårlige computeranimerede scener.
Når man så efter at have set 2'eren, som jeg næsten ga' topkarakter, skal ind og se treeren er man fuld af forventninger, på samme måde som man var med starwars triologien i tidernes morgen, for der skal komme en slutning på historien. Samtidig har Wachowski brødrene brugt meget tid på at reklamere for de special effekter, som skulle være i filmens slutning. Jeg tror kritikkerne forventede en ny starwarsfilm da de skulle bedømme Matrix. Man kan altså ikke kun lave film hvor alle de gode overlever og alle de onde dør. Så ryger spændingen i filmene. Og da Matrix revolution slutter som den gør, må man så forholde sig til dette. For den slutter trods alt. Jeg synes Revolution lever op til alle mine forventninger, både med special effekter og historie. Den er et brag en film, med store intense slåskampe, "chase" scener og meget andet godt fra posen.
The Matrix Revolutions