OK thriller.

4.0
Jeg troede ellers dette var en syg gyser, men det er det skam ikke. Det er efter sigende en remake, af en japansk film. Nå, jeg blev sq lidt skuffet, siden jeg havde forventet at det var en gyser. Men efter at det havde lagt sig, så synes jeg at det er en fed thriller, istedet for en tam gyser. Halle Berry er fantastisk som altid i rollen som en psykiater, der lige pludseligt vågner op som patient på sit eget hospital, anklaget for at ha myrdet sin mand. Inde på hospitalet kontaktes hun, på lidt en brutal måde af et spøgelse. Langsomt, finder hun ud af, at de patienter hun engang har syntes var skruo skøre, måske ikke er så tossede alligevel. I sin søgen på sandheden, kommer hun ud for en masse, og sandheden er måske det sidste hun havde forventet, og grusom er den også.

Filmen udspiller sig størstedelen på mentalhospitalet. Stemningen er en blanding mellem en klaustrofobisk indelukkenthed, og en exponering af privatliv. De sidder celler med døre helt af glas. Der er nogle ret intressante drejninger i filmen. Det er overhovedet ikke første gang man ser sådan noget, men filmen er overhovedet ikke et plagiat på noget andet af den grund. Som sagt så er skuespillet i top. Den smukke Halle Berry gør det godt, og Robert Downing Jr. gør også en god indsats. Storyn holder hele vejen, og den bliver ikke kedelig på noget tidspunkt. Man skal bare huske, at det ikke er en gyser, men en thriller man ser. Det er bare at man ikke bliver skuffet over at den ikke er så uhyggelig igen. Den er lidt creepy, og man kan da hoppe til, men den er slet ikke en gyser hvis man spørger mig.

Mne hvis man bare har det i baghovedet, så kommer man til at se en go´ thriller, med lidt af det hele i.
Gothika