Dusør på Michael Bay

1.0
Til trods for at der er mere action end etteren (siger ikke så meget), formår den stadig at sucke røv, pga. intetsigende replikker (er der en pointe når Smith & Lawrence diskuterer eller skal man bare blive træt af at høre på dem?), Michael Bays sædvanlige lorte musik video klipning, hvor der ikke går mere end 2-3 sek. imellem at der er klippet, og en yderst tynd handling (selv for en action film).
Michael Bay har gjort det igen! Lavet en box office lortefilm for "vores skyld", som han engang udtalte til en MTV award ("I make movies for you guys"). Vi kan kun sige: "Michael pleease stop". Ligesom instruktører som Roland Emmerich kører du på det sikre og klichéagtige. Dog er du i tvivl om hvad for en film du vil lave. Så du smider det hele ind: Ok 10 minutters action, så en kærlighedsscene, så en tudescene, lidt action igen og så skal vi også have en ligegyldig morale lige pludselig. Med film som Bad boys 1 & 2, the Rock (den der suckede mindst røv af alle dine lortefilm), Armageddon og den værste af alle Pearl Harbor, vil jeg give Stan & Kyle fra South Park ret: Det er utroligt, at du stadig får lov til at lave film. Man kan godt lave ren og skær underholdning, uden at tro at alle folk er idioter Michael Bay. Hvad med f.eks. Die Hard 1-3, Dødbringende våben 1+2, Preadtor og the Last Boyscout?? De er i det mindste underholdende. Dine film giver en hovedpine pga. klipningen og alle klichéerne. Hvis du f.eks. vil lave en film som Pearl Harbor, så lav den. I stedet for at lave Top Gun 2 blandet med lidt Titanic, lidt Levis reklame og nogle fuldstændig hjernedøde scener, såsom Japanske bombefly, hvor piloten sidder og vinker til børnene, at de skal søge dækning. En klam luder som går fra den ene hovedperson til den anden og stadig skal man have medlidenhed med hende, og sidst men ikke mindst, en Alec Baldwin som mener, at USA vil vinde krigen pga fyre som Affleck & Hartnett (eller var det Maverick & Iceman??), mens man ser dem komme op af cockpittet i slowmotion, så man er lige ved at brække sig. Fang denne Michael Bay og slå ham hårdt for hans forbrydelser imod menneskeheden.
Bad Boys II