The Bore

1.0
Med chance for at få en masse efter mig:
Jeg troede, at jeg med Pearl Harbor havde set verdenshistoriens dårligste film. Jeg tog fejl! Jeg er tit blevet beskyldt for, at jeg insinuerer, at folk som kan lide denne type film, er dumme. Det er ikke meningen, men jeg er sgu nødt til at sige det. Det kræver, at man har mere end bare dummehatten på, for at kunne sluge denne film. Manuskriptet kunne være lavet af en 12 årig. Filmen er en efterligning af "Armageddon", hvilket siger alt, da den heller ikke var for smart. De tekniske løsninger, som de kloge hoveder disker op med i denne film, er så dumme, at hvis nogen sluger dem, så vil jeg sgu også lave en film, hvor jeg kan rejse tilbage i tiden, ved at løbe meget hurtigt baglæns rundt om søerne. I film som "Back to the future", kan man kun grine af når de rejser tilbage i tiden i en Delorean, da den kun lægger op til fis og ballade, og ikke tager sig selv så alvorligt, som "the Core". Man sidder og tænker: "de mener sgu seriøst, at de vil have os til at sluge det her". Selv om det er underholdning, kan denne type film godt være lavet bare en anelse originalt og intelligent (Se f.eks. Spielberg & Cameron). Dette her er absolut den dummeste film jeg har set. Der hvor jeg virkelig fik lyst til at kaste op, var scenen hvor den "seje" hacker spiller mundharmonika ind i vores helts mobil telefon ved hjælp af et stykke tyggegummi papir og på den måde giver ham ubegrænset taletid resten af hans liv. Helt sikkert en scene som skulle have fået os til at tænke :" Åhhhhrrrr hvad mand, han er for sej en hacker". Jeg vil nødig sige hvilke tanker den fremkaldte hos mig. Denne film skulle have været udsendt for 8-10 år siden, da der var en bølge af disse film: "Depp Impact", "Volcano", "Armageddon". Alle film, som jeg ikke troede kunne blive overgået. At selskabet så vælger at overgå den i dumhed så mange år efter, viser jo kun at Hollywood ikke er på vej fremad. Tværtimod har vi alle klichéerne: Vores helt og heltinde, den obligatoriske utiltalende og egoistiske mand, som man senere hen skal udvikle lidt sympati for alligevel, da han indser sine fejl og sidst men ikke mindst, den obligatoriske sorte fyr, som er med for at ofre sig selv for den hvide helt og heltinde, for bare at nævne et par stykker af besætningen. På den måde er filmen også så lun og nærværende, da man aldrig mister overblik over, hvem der overlever i sidste ende. Det er sgu fremskridt hollywood! Denne film minder mig om fodboldklubben Chelsea. Stjernerne vælger den, ikke for at vise deres talent, da de ikke kommer til at få så mange muligheder for det, men fordi det er lettjente penge. Hvad sker der med Hilary Swank? Fra "Beverly Hills 90210" og "Karate Kid 4" til betydelige fremskridt såsom "Boy´s don´t cry" og "the Gift" og så ned ad rangstigen igen med "the Core". Hun følger måske "udviklingen" i Hollywood? Stakkels Stanley Tucci og Tcheky Karyo. De får tilsyneladende heller ikke så mange gode tilbud mere. Dette er en af de film, hvor man sidder og vrikker med foden, og utålmodigt venter på at den slutter. Med hensyn til idéen med fonden for instruktøren, som blev nævnt herinde: Sign me up! Jeg er frisk.
Efter at have set denne film på DVD, blev mig og min kæreste MEGET overraskede over, at der faktisk var "delete scenes" under "special features", da vi faktisk troede, at vi sad og så "delete scenes", hvilket så selvfølgelig viste sig at være selve filmen.
Til alle dem som synes, at denne film er fantastisk og føler at jeg snakker meget nedladende om denne film: Sorry, men det er sgu svært at lade være, når man lige har set den dårligste film i sit 31-årige liv!! (Jeg vil lige sige, at jeg morede mig ganske meget over Martin på 22´s anmeldelse. Det kan jeg tillade mig at sige, da jeg er 99,9999% sikker på, at det må have været skrevet af en, som synes det kunne være sjovt at lave fis med folk. Hvis ikke, undskylder jeg mange gange).
The Core