Krummerne 4?

2.0
Hvor ofte har vi ikke set samme historie før, igen og igen. Måske ikke i samme kultur og med de samme personligheder, men helhedsindtrykket bliver bestemt ikke bedre.

Denne film minder lidt for meget om dem DR sendte for et par år siden, dengang der var Puls og meget andet i fjerneren. Tøsepiger var nok den første der faldt mig ind, der handler det bare i en vis grad om duer, ellers er det nogenlunde det samme stads der bliver lukket ud.

Ang. Bedre end Beckham, så var jeg allerede før jeg satte kassetten i, lidt skeptisk. Piger og fodbold har aldrig passet sammen, så jeg frygtede i den grad at filmen handlede om at "piger kan også sparke til en bold". Men det viste sig at den gjorde den ikke, så jeg var lettet. Men samtidig var den historie filmen prøvede at fortælle, ikke særlig god.

Forudsigelig var nok det første ord, der faldt mig ind efter filmen. Allerede fra hvor Jules fortæller Jess om fodboldagenten, ved vi vist allesammen hvad slutningen er. Men der var flere ting: Den indiske familie vil selvfølgelig ikke lade hende spille fodbold, og selvfølgelig bliver hun en dag opdaget da hun skal til træning, moderen og resten af familien er nærmest en parodi på sig selv, da hvis man bare har lidt kendskab lidt Indien, ved at de er sådan. Tilsidst vil jeg lige kommentere den tåbelige og næsten gyslig forudsigelige kærlighedshistorie, hvor Jules som er lidt forelsket i træneren, selvfølgelig bryder ind hvor Jess og ham er på vej til at kysse hinanden.

Så alt i alt en lidt tam mainstream film, hvor man havde resourcerne til at komme langt, men falder ned i hullet med alle de andre klicheer.
Bedre end Beckham