Kanon Go' ungdomsfilm

5.0
Ingen tvivl om at filmen "Pulp Fiction" har haft stor indflydelse på "Go", da de begge har samme måde at fortælle deres historier på. Normalt er jeg meget imod at man på den måde "stjæler" andre folks gode ideer. Men når det bliver gjort på en så professionel og morsom måde, som det er tilfældet med "Go", så må man bøje sig for sine principper.

Som sagt er "Go" en virkelig god film, hvor både historien og især det yderst glimrende manuskript af John August, giver en lidt af en rutschebanetur. Musikken er også en meget vigtig faktor i filmen, da den bliver spillet næsten gennem hele forløbet. Den amerikanske techno artist BT står for filmens score, og bands og artister som bl.a. No Doubt, Fatboy Slim og Eagle-Eye Cherry medvirker på soundtracket.

Filmen byder på et væld af skæve personer og morsomme scener. Min yndlingsfigur må være englænderen Simon (Desmond Askew), der på sin tur til Las Vegas med vennerne når at: Spille de fleste af sine penge op på et par minutter, gå til en bryllupscermoni, dyrke sex med to brudepiger, brænde et værelse ned, stjæle en Ferrari, få et lapdance, skyde en mand, være på flugt, og jeg kunne blive ved. Det sjove ved dette forløb, er at det tager under en halv time, så der er seriøst tryk på denne film. Min yndlingsscene i filmen, er hvor Tiny (Breckin Meyer) prøver at overbevise sine venner om, at en piges kontaktlinse sad fast på hans pik!! Jeg vil ikke gå for meget i detaljer omkring dette, blot erklære hvor meget latterkrampe den scene giver mig, gang på gang. Desuden kan der nævnes en yderst veloplagt Timothy Olyphant (første film jeg så med ham) i rollen som narkohandleren Todd Gaines, en rolle han ved Young Hollywood Award i år 2000 blev tildelt "Best Bad Boy", og det er ikke for ingenting.

Instruktør Doug Liman har skabt en rigtig god og underholdende film, som nok mest er for teenage-publikummet. Men hvis man er til film, hvor man bare kan slå hjernen fra og lade sig underholde, så er "Go" for alle generationer.
Go