enig med Gott

1.0
Force forsætter sin usammenhængende ros af Donnie Darko,og jeg må indrømme at det er facinerende at denne film virkelig formår at skabe en sådan fuldstændig ukritisk holdning hos folk som ham.

Force, du bliver ved med at understrege at filmen kræver intelligens og indlevelse, for det første er det et direkte angreb på alle os der faktisk betegner os selv som velfungerende individer, for det andet er jeg selv stor fan af M.Nights film - samt ÆGTE kultfilm som fx. Usual Suspects, og jeg synes derfor at du rammer meget ved sidenaf ved at prøve at drage sammenligning mellem disse film og Donnie Darko.
Donnie Darkos drive ligger i dens netop omtalte "usammenhængende" historie, ligesom fx. Twin Peaks, men hvor Twin Peaks er en dybt facinerende nærmest hypnotisk film (serie) prøver Richard Kelly med Donnie Darko at ramme de selvsamme elementer, dog uden held. Filmen mangler simpelthen en grundlæggende rød tråd.

Twin Peaks havde til forandring en simpel story line, "Laura Palmer er død, hvem dræbte hende?"
Derfra vælger Lynch så at snøre os ind i et univers af illusion og forvirring, men grunden til at vi holder ved er at vi stadig er bekendt med den simple røde tråd, og derfor bliver hængede til det sidste for at få løst mysteriet.

Donnie Darko fejler i hele sin opbygning, allerede 2 min. inde i filmen vidner vi nogle fuldstændig urealistiske ting, som gør at vi simpelhen slår interessen fra, fordi vi ikke kan se den berømte røde tråd.

Filmen er en lang opvisning i hvordan man bedst muligt forvirre sit publikum, og samtidig fejler totalt.

Kelly gå hjem, Lynch er mesteren - ingen anden kan følge med der.
Donnie Darko