Korsfæstelse af Titanics budskab.

2.0
Den første samlejescene starter med, at man ser en sentrufugerende tørretumbler eller vaskemaskiner - en maskine uden følelser og derefter direkte klip til en helt nøgen Kate Winslet som er presset op imod væggen og har armene bredt helt ud holder fast på nogle rør, som om hun bliver korsafæstet og naglet til korset af en sexmaskine (med vand ligesom Titanic?) uden kærlighed, romance eller intimitet - det er lige på og hårdt -ind/ud - der spørges oven i købet om hun ikke har dårlig samvittighed af manden under akten i stedet for at koncentrere sig om en kærlig sammensmeltning og forening i det de gør. Det er det stik modsatte af Filmens "Titanics" budskab om, at ofre alt for kærligheden selv livet og en selvstændig kvinde, som gør oprør imod undertrykkende og mandschauvinistiske mænd og samfundsstrukturer (spyttesenen og flugten fra familien og forlovede). Tro mig det er ikke tilfældigt - desværre. Alene af den grund er filmen under middel.

Når man så lægger dens unødvendige udpenslede og lange sexsener med kønne Kate til (appelere til pornogrise? ) i "Titanic" var det anerledes sobert i "Mosnsters Ball" kunne man argumenter for at sexsenen havde relevans, bl.a. fordi de bl.a. viste figurenes overvældende desperation, ikke var for lang og der ikke var for mange af dem og de ikke havde sadistiske elementer , gør det kun værre. Det samme gælder filmens andre budskaber både mht. den lettere pædofile figur og politimanden ramt af post traumatisk stress (kvalmene og decideret uetisk) og dilemaet omkring forelskelse samtidig med, at man bor og har børn med en anden partner.

Den kan knap snige sig op på 2 sjerner, som primært gives for gode skuespillerpræstationer, især af de 2 hovedrolleindehavere.
Little Children