Ægte Kærlighed!

6.0
Tony Scotts første film i samarbejde med Quentin Tarantino.

Mød Clarence (Slater), Clarence er Elvis fan og arbejder i en lille butik i Detroit der sælger tegneserier. Da det er Clarence´s fødselsdag har han besluttet at forkæle sig selv og købe billeter til kung-fu marathon i biografen, her møder han den gude smukke Alabama (Arquette) og sand kærlighed opstår, Alabama bliver natten over hos Clarence. Næste morgen fortæller Alabama at dette var hendes fjerde job som proffesionel "Callgirl", som "morgen gave" tager Clarence ud til Alabamas syge stodder af en alfons Drexl (Oldman) og myrder ham og hans partner Marty, på vejen ud tager Clarence Alabamas tøj og sager med...hvilket viser sig at være over 10 kilo kokain. Med gangstere og strissere i hælene flygter Alabama og Clarence gennem Hollywood i rigtig Roadmovie stil, ikke set siden "Thelma og Louise" og "Easy Rider".

Tarantinos næsten helt bizarre manuskript om rå vold og samtidig ægte kærlighed ledte filmen til total forbydelse i England og omegn på grund af den absurde "kombination". Mens vi i Danmark stadig kan få lov at nyde "True Romance".

Desuden er "True Romance" en genial/storslået parodi på Hollywood.

Person skildringen er flot, særligt hovedfiguren Clarence som arbejder i en tegneserie butik og er stor beundrer af Elvis Presley, Stor præstation af Christian Slater som Clarence. Patricia Arquette gør det også fantastisk som nybegynder luderen Alabama. Og man må ikke glemme Dennis Hopper og Gary Oldman. Gary Oldman som spiller en hysterisk morsom syg stodder af en alfons, Drexl og Dennis Hopper som Clarence far der med sin tidligere karriere inden for politiet "låner" Clarence og Alabama detaljer til deres "Road Trip"!

I "True Romance" møder den ægte kærlighed den rå vold, og kombineret bliver det til en eksplosiv og underholdende film oplevelse! En af mine klart all time favourites.

"Im not a fag or anything. I´ve allways said: if i had to fuck a guy, I Mean had to...if my life depended on it...I´d fuck Elvis!"

-Clarence, "True Romance"