Filmnørden anmelder Bride Wars

1.0
Det er tankevækkende, at Anne Hathaway kan blive Oscar-nomineret og være med i denne film indenfor to måneder. Der burde være en lov om, at skuespillere der er med i film der ritualistisk burde brændes på et bål, ikke kunne Oscar-nomineres i 6 måneder før eller efter. Det findes der desværre ikke, så derfor kan du nu nyde Hathaway i Bride Wars, sammen med Kate Hudson, der helt utroligt overgår Hathaway i nederdrægtigt skuespil.

Anyway, vi skal jo til det... handlingen... i guder... To hysteriske kvindemennesker, der har været åh-så-forbandet-bedste-veninder siden barndommen, formår i et anfald af ulideligt plottwist, at planlægge hvert deres bryllup på Hotel Plaza i New York, på samme dag og tidspunkt. I deres møgforkælede verden betyder det åbenbart, at man skal være uvenner og forsøge at spolere hinandens bryllupper. For helvede... det her crap er så pokkers latterligt, at Filmnørden stopper her.

Hvorfor? HVORFOR? Hvorfor skal verden belemres med så åndsforladte produktioner? Hvorfor findes der folk, der rent faktisk går i biffen og ser en film som denne? Hvor kønsstereotyp er det lige præcis kvinder har lyst til at være? Filmnørden tør slet ikke tænke på hvilken film, af højere kvalitet, som denne æggehørmer stjæler biografpladsen fra.

Alt ved denne "film" er lige til at lukke op og prutte i - lige fra plot til skuespil. Teknisk set er det ren metervare-film, men det er også langt bedre end Bride Wars fortjener og det spiller på ingen måde rolle for den egentlige oplevelse af filmen. Filmnørden er godt klar over, at dette hverken er en velformuleret eller saglig anmeldelse af filmen, men den fortjener ganske enkelt ikke hans fulde opmærksomhed.

Filmnørdens karakter:
'Kæft noget lort!

P.s. Og hvis du nu sidder og tænker over hvorfor Filmnørden dog overhovedet har set denne "film", så kan han fortælle dig, at han ikke er stolt af det, men den er set i embeds medfør. Og nu skal han vist ha' et bad.
Bride Wars