This is one hell of a party!

4.0
House of 1000 Corpses
af
Rob Zombie

Rock-ikonet Rob Zombie forsøger sig nu med film, og resultatet er faktisk ganske godt.

Filmen handler om to unge par der rejser igennem USA for at samle materialer til deres bog, og pudsigt nok løber de tør for brandstof og ender hos kaptajn Spaulding som viser sig at være en ganske speciel fyr. Som ejer et ”Museum of madmen” med alle de store legender, hvor specielt en Doktor Satan viser sig at være interessant, han er fuldkommen komplet sindssyg og skulle efter sigende have været død, de bestemmer sig sjovt nok for at tage ud og besøge hans gravplads som befinder sig lige i nærheden. De vælger senere på vej hen til gravpladsen at tage imod en blaffer på vejen, - og det skulle de aldrig have gjort. Derefter går alt for dem. Da de ender hos en meget bizar galninge-familie på halloween-aften hvor mord, kannibalisme, og sataniske ritualer bare er en del af 1000 ting som venter dem. Filmen er blevet hakket ned af anmeldere og samtligere mennesker, men alligevel finder jeg frem til det positive i filmen, og synes det er en yderst speciel oplevelse man får ved at se denne film. Filmen kører på mange af de klassiske virker midler, som mange af anmelderne vælger at hakke ned på, da de slet ikke mener at filmen virker original. Såsom bilstoppet, skør-familie, unge mennesker, men det er netop det fede ved filmen Rob Zombie har netop sluppet af sted med det efter min mening, og lavet en knald god film ud af det. Filmen er en hyldest til tresserne, som Rob Zombie mener at det er det årti der fik lavet de bedste gyser/slasher film. Filmen ligner med garanti ikke noget man har set i lang tid. Filmen starter lidt langsomt ud og slutter med en storm ”stilhed før storm” som man siger. Filmen er absolut ikke noget af det dybeste der findes og mangler også lidt plot-handling og bliver til tider lidt plat, men alt i alt er det en glimrende film, der fortjener at blive set!

Hvis man går ind og ser filmen for det den er ment som, bliver man absolut ikke skuffet. filmen danser mellem 4 og 5 stjerner.
Efterfølges af The Devil's Rejects
House of 1000 Corpses