Filmnørden anmelder: Prince Of Persia

3.0
Jerry Bruckheimer har åbenbart ALDRIG siddet og set andre spille computer. Det er nemlig en ret kort fornøjelse, for enten får man lyst til at spille selv eller lave noget helt andet. Eksempelvis Prince Of Persia. Det er sjovt at spille og ikke ret sjovt at se andre spille. Så hvordan tror du det går, når man laver en film over Prince Of Persia?

Korrekt. Af helvede til.

Dastan er en gadedreng der som barn bliver adopteret af kong Sharaman. Han vokser op under samme gloriøse kår som sine to brødre Tus og Garsiv. De tre brødre er på togt med kongens broder, Nizam, da de trodser kongens ordrer og angriber den hellige by bla, bla, bla... Der er en prinsesse som vogter over en kniv der kan skrue tiden tilbage, som onklen vil ha' fat i, så onklen dræber kongen og får det til at se ud som om det er Dastans værk, så han må flygte med prinsessen... og... åh, p*s med det...

Verden har fået endnu et lysende bevis på, at det er umuligt at lave gode film ud af computerspil. Historien er en ligegyldig, rodet omgang gøgemøg og skuespillet er i få øjeblikke ganske godt, men oftest tåkrummende pinligt. Alligevel vil det trods alt være for let for Hjørnet bare at affeje dette som noget Hollywood-bras.

Filmens visuelle udtryk og de (på ingen måde overraskende) imponerende effekter, er ikke til at skyde igennem. Det ÉR flot. Perser-eventyr-1001-nat-stemningen er tyk og den holder. Derudover leverer filmens mange actionscener også det de skal: action! Dastan (Jake Gyllenhaal) er en ufattelig smidig fætter og hans hoppen, springe, kravlen og sabel-slåssen ÉR cool at se på. Men hvorfor f*nden skal det være så svært, at brygge en ordentlig historie sammen til dette action-mættede, computereffekt-orgie? (Lyt til vores seneste podcast for at høre mere om netop dette spørgsmål)

Lad være med at tænke over den åndssvage historie... Lad være med at tænke på, hvor gode film Jake Gyllenhaal kunne ha' lavet i stedet... Lad være med at tænke på, hvor meget denne film har kostet og hvad disse mange millioner dollars kunne være brugt på af fornuftige ting i stedet... og barrikadér dig med rigelige mængder af cola og popcorn. Så kan du muligvis få en god oplevelse ud af Prince Of Persia: Sands Of Time.

Filmnørdens karakter: (3/6)
Småt underholdende, på en utrolig hjernedød måde.

Prince Of Persia: The Sands Of Time