Finchers fantastiske facebookfilm

6.0
"Du er ikke et røvhul, Mark", siger advokaten til verdens yngste millionær Mark Zuckerberg. "Du prøver bare så meget at være det". Disse replikker er taget ud fra et utrolig velskrevet manuskript, der virkelig har taget verden med storm. Filmen er en af vores tids mest velproducerede, og mesterinstruktøren David Fincher ved virkelig hvad han vil med denne tragiske historie om det største sociale netverk facebook. Jesse Eissenberg tager pusten væk fra en, med hans kyniske potræt af Mark Zuckerberg. Hans erfaring med nørdede roller som i "Adventureland" og "Zombieland" kommer ham i den grad til gode her i "The social network". Popidolet og skuespilleren, Justin Timberlake, spiller computerteknikeren, Sean Parker. Her hjemme i Danmark blev han anmelderrost og det gjorde han skam også i U.S.A. Det var der skam også en grund til. Timberlake har en evne til at overraske folk. Inkl. Undertegnet. Hans passion for at bevare sin status og berømmelse er tydelig. Men det bliver overskygget af hans enorme skuespilertalent. Replikkerne flyder, og med det talent han har skulle dett ikke overraske mange hvis han kommer til at vise sig i flere film fremover. Andrew Garfield tilføjer lidt kant og humor ligesom Timberlake. Han spiller den oversete medskaber og økonomiske chef for facebook, Eduardo Saverin. Når han lader sig nare af Zuckerberg og Parker og truer Parker bagefter, griner alle i biografen. Selvom historien er alvorlig, forstår Fincher alligevel at tilføje humor ind i denne kultfilm. Selv birollerne som brillerer så meget at selv de mest ubetydelige roller har en vigtig plads i denne film.

Smuk, livsbekræftende, rørende, velspillet og moderne drama/komediefilm, der er et godt bud på efterårets film.

Hvis I ikke går ind og ser denne smukke og flotte film går i glip af noget meget unikt.
The Social Network