Lassie filmanmeldelse

6.0
En film for hele familien
Du har nok allerede enten hørt om eller set filmen Lassie før. Det er nemlig en vaskeægte klassiker, når det kommer til film – og slet ikke en film om hundevæddeløb. Det klart en film, som du bare ikke må gå glip af, hvad enten du er barn eller voksen. Det er nemlig en film, der passer til alle aldre samt den perfekte film til en filmaften hvor hele familien er samlet for at se film. En lille familie bor i en by med deres hund Lassie. 2. Verdenskrig er på sit højeste, og kæmper for at overleve med alt, hvad de har. Minen i byen bliver lukket, og familien har nu ikke længere nogle penge eller en indtægt. De bliver derfor nødt til at sælge Lassie, som bliver købt af en hertug. Det er forfærdeligt for Lassie at bo hos disse mennesker, og det har han rent og skær overhovedet ikke lyst til. Lassie kommer utroligvis væk fra denne familie på egen hånd, og nu skal Lassie prøve at finde hjem til sin familie igen. Der sker utrolig mange ting gennem filmen, hvor man følger Lassie på sin farefulde færd gennem England for at finde vejen hjem igen. Om det lykkes eller ikke lykkes må du hellere finde ud af ved at se filmen. Der bliver i hvert fald ikke afsløret noget her.
En flot, børnevenlig og fantastisk film for alle aldre
Lassie er ikke blot en film for kun børn eller kun for voksne. Det er nemlig en film, som både børn og voksne kan se sammen uden den ene keder sig. Derudover er det også en god historie, som alle kan følge med i. Det er rent faktisk også en flot film, hvor der er filmet en masse smukke scener, mens man følger Lassie gennem hele England. Så hvis du har lyst til at se dette, er det bare med at finde filmen Lassie og sætte den på derhjemme. Selve skuespilpræstationerne i filmen Lassie er også rigtig gode. Det er en lidt ældre film, så det er måske ikke helt sikkert, at du kender alle skuespillerne, men det betyder selvfølgelig ikke noget. Det vigtigste er, at skuespillerne gør et godt job – og det må man i hvert fald sige at de gør. Selvom du ofte kan regne ud, hvad der sker i filmen, så gør det skam heller ikke noget. Det er nemlig hele Lassies rejse, der gør filmen spændende og selve fortællingen, der gør filmen god. Det er dejligt med en film som hele familien kan samles om, uden enten børnene eller de voksne sidder og kæmper sig igennem filmen for at holde øjnene åbne. Det er en ren og skær vinder, når det kommer til en filmaften for hele familien!
Lassie