Flygtningen 2

2.0
Alt er skuffende nok set før i "U. S. Marshals"

Så er Chief Deputy Marshal Samuel Gerard (Tommy Lee Jones) tilbage i jagten på en ny flygtning. Denne gang går jagten ind på Mark Roberts (Wesley Snipes), der er blevet dømt for mord på to FBI-agenter, samt handel med hemmelige papirer. Han insisterer på at bevise sin uskyld, og Gerard må virkeligt kridte løbeskoene for at kunne hamle op med Roberts, der viser sig selv at være tidligere FBI mand.

Tilbage er også Robert Downey Jr., der har brugt de sidste par år på rehab klinikker for heroinmisbrug, fængselsophold og at lave skandaler i Hollywood. I filmen spiller han Deputy Gerards, der er med som observatør og vagthund over Gerard.

I det hele taget er Gerard og den halvspinkle flygtningehistorie sovset ind i fuldkommen ligegyldige sidehistorier, der alt ialt er med til at fjerne focus fra filmens stærkeste kort: Tommy Lee Jones, der jo fik sit internationale gennembrud i "Flygtningen". Selvom det dér var Harrsion Ford, der var den "rigtige" stjerne, var det aligevel Jones der fuldstændigt stjal billedet, og faktisk også havde flere repliker. Helt fortjent fløj der en gylden og garderrank statuette efter ham for Best Supporting Actor

Det er Roberts job at bevise sin uskyld og forsvare sin franske croissantkæreste med glasur Marie (Iréne Jacob fra "Rød"). Det er Gerards job at være autoritær og fange ham, og det er instruktøren Stuart Bairds job at prøve at tjene penge på en film der er set, spillet og fortalt bedre i "Flygtningen". Sagt på en anden måde: "U. S Marshals" byder absolut ikke på noget som helst, der ikke allerede er set i "Flygtningen", og så er der ikke mange argumenter tilbage for at gå ind at se den. Ikke engang hardcore Tommy Lee Jones fans behøver at se filmen. Vent til den kommer på video, og lej så alligevel "Flygtningen".
U.S. Marshals