Sophie Engberg Sonne
-
-
Reindeer Spotting
- "Hans skildring er nøgtern, ligefrem og stort set uæstetisk, hvilket gør filmen til en relativt lille oplevelse rent kunstnerisk."
3
To Rome with Love
- "Filmen er et rod, men Rom er skøn, det kan Woody Allen ikke forandre. Men sammenlignet med sidste års ' Midnight in Paris' føles ' To Rome With Love' som en skuffelse."
3
Total Recall
- "Hvorfor overhovedet lave en genindspilning, kan man spørge? Jeg er ikke overbevist om nødvendigheden, men den er ikke uden evner."
3
Black's Game
- "Filmen er fuld af stilistisk overskud, men i modsætning til ' Pusher'-trilogien mangler ' Black's Game' en miljøskildringen, som løfter sig fra et ensidigt billede af Reykjavík som en hårdkogt storby, hvor gaderne driver med stoffer."
3
Bachelorette
- "...er morsom som en mørkt sarkastisk sitcom, men aldrig opnår den følelsesmæssige forankring, der ville gøre dens satire meningsfuld."
3
Kufferten
- "Billederne af de to børn i det danske sommerlys er ren billedbalsam for øjnene ... men personinstruktionen virker stadig lidt umoden."
3
Renoir
- "...billeder alene gør ingen film, og uden handlingens drive kommer ' Renoir' til at føles lang. Hvis det har været Bourdos' hensigt at hylde Provence i almindelighed og Renoirs malerkunst i særdeleshed, er opgaven løst om end på noget rutinepræget, selvtilfreds vis."
3
Pitch Perfect
- "Man kan kritisere filmen for meget - overfladisk plathed og umodne valg - men når den er sjovest, tilgiver man det hele, og vellyden fungerer som den honning, der får skidtet til at glide ned."
3
Oz - The Great and Powerful - 2 D
- "Filmen forstenes i sin kunstige skønhed og bliver aldrig hverken morsom, magisk eller uhyggelig. Det forsvinder i spekulationen, den økonomiske altså. I sidste ende handler filmfortryllelse ikke om formuens størrelse, men om fantasiens og fortællelystens."
3
Oz - The Great and Powerful - 3 D
- "Filmen forstenes i sin kunstige skønhed og bliver aldrig hverken morsom, magisk eller uhyggelig. Det forsvinder i spekulationen, den økonomiske altså. I sidste ende handler filmfortryllelse ikke om formuens størrelse, men om fantasiens og fortællelystens."
3
The Last Stand
- "...skal ses for sine gode actionscener og sin befriende useriøsitet - men så er den også glemt."
3
The Grey
- "Filmens fortælling er simpel, persontegningen banal, men dramaet er skruet sammen, så ’The Grey’ overrasker og enkelte steder folder sig ud som andet end bare en brutal mareridtsskildring."
3
Les Misérables
- "Man mærker dårligt, det er film, og selv om man får store følelser for sine biografpenge i Tom Hoopers storladne saga, er den som film betragtet en sang for i går, ikke i morgen."
3
I Give It A Year
- "...har med andre ord ofret den elskelighed, der plejer at kendetegne britiske kærlighedsfilm for den grænseoverskridende humor, og af samme grund er den skæg, men ikke spor rørende."
3
Bonsai
- "Det er et kompliceret plot, der folder sig ud som en fortælling i en fortælling, og ' Bonsái' er en begavet film, der leger kispus med sin egen konstruktion på overraskende og original vis, så både Julio og tilskueren mister fodfæstet i fortællingen."
3
De elskende passagerer
- "... selv om man aldrig for alvor keder sig i selskab med Almodóvars kulørte persongalleri, er rejsen for fjollet og frugtesløs til at være billetten værd."
3
To the Wonder
- "...når billedernes overjordiske skønhed er skrællet af, står der en ganske simpel historie tilbage om kærligheden, der kommer og går i ' To the Wonder'. Det er lidt skuffende, al filmens kunstneriske vilje taget i betragtning, og derfor føles filmen som et postulat, en smuk skal uden nævneværdigt indhold."
3
The Internship
- "Til gengæld knokler makkerparret Vaughn og Wilson med at få skabt komik ud af de ringe omstændigheder, og selv om de aldrig når op på de højderne fra ’Wedding Crashers’, får de skabt nogle lyspunkter i en i øvrigt intetsigende film."
3
3096 dage
- "...skæmmes af uregelmæssig klipning, og filmens production designer har muntret sig rigeligt med indretningen af det hjem, der lidt for tydeligt signalerer afstumpethed, men til gengæld har Sherry Hormann valgt ikke at overdramatisere fortællingen, og det skal hun have tak for."
3
The Wolverine - 2 D
- "...selv om Mangolds forsøg på at holde fokus på figuren Wolverine sådan set virker fornuftigt på papiret, lykkes det ham ikke at få et stærkt psykologisk portræt af den martrede helt ala Christopher Nolans nuancerige Batman-skikkelse ud af forsøge..."
3
The Wolverine - 3 D
- "...selv om Mangolds forsøg på at holde fokus på figuren Wolverine sådan set virker fornuftigt på papiret, lykkes det ham ikke at få et stærkt psykologisk portræt af den martrede helt ala Christopher Nolans nuancerige Batman-skikkelse ud af forsøge..."
3
Red 2
- "Det er en film, der er hurtigt glemt, men sætter sig i kroppen som et skævt smil..."
3
Håbets land
- "Det er skolebogsskematisk som en overtydelig oplysningsfilm fra 1970' erne, og skuespillet er tilsvarende skingert, undtagen hos Natsuyagi, hvis fine spil over for den intetanende hustru i glimt kan minde om til-døden-os-skiller-kærligheden i Michael Hanekes ' Amour'."
3
White House Down
- "... det overraskende består i, at den til trods for sin skematiske enkelthed er en vellykket, overraskende nuanceret og faktisk også ret morsom film."
3
Runner, Runner
- "...er rutineret fortalt, og både Timberlake og Affleck er fremragende skuespillere, der sikrer, at man føler sig i godt selskab filmen igennem. De får dog ikke så meget at arbejde med i deres relativt skematiske roller..."
3
Perfect Mothers
- "...med en bedre dialog og en stærkere virkelighedsforankring kunne 'Perfect Mothers' være blevet andet end en damebladsnovelle, der leger Ødipus."
3
Betties tur
- "Var det ikke for Catherine Deneuve, ville der ikke være ret meget godt at sige om Emmanuelle Bercots langtrukne drama om en 60-årig kvinde i livskrise."
3
Farvel til mafiaen
- "Undervejs er der gode scener, især når De Niro og en veloplagt Michelle Pfeiffer slår gnister sammen, men filmen er underligt vægtløs i sin blanding af humor og vold, som får tilskueren til at holde figurerne ud på afstand frem for at interessere sig for deres skæbne."
3
Mine helte
- "En fransk film fuld af gode mennesker med hjertet på rette sted, med hjertevarme og medmenneskelighed nok til at holde hver en frankofil filmseer varm frem til juleaften. Alligevel er der noget ved Éric Besnards lune dramakomedie, der irriterer."
3
The Fifth Estate
- "Derfor føles det næsten utilgiveligt, at instruktør Bill Condon ikke har fået en bedre film ud af sit materiale."
3
Thanks for Sharing
- "...er faretruende tæt på at være en reklamekampagne for 12-trins programmet, og i modsætning til Steve McQueens ' Shame', hvor Michael Fassbender kæmpede med samme lidelse, stikker følelsen af weltschmerz ikke så dybt her i det mere puritanske feelgoodland, hvor alvoren lidt for let bliver til ufarlig farce."
3
Prince Avalanche
- "Nok er widescreenbillederne smukke, og soundtracket har den helt rigtige, melankolske indiefølelse, men dramaet er for småt og utydeligt og filmen for uartikuleret, for upræcis og for opfyldt af sin egen selvtilfredshed til at række ud til tilskueren."
3
Borgman
- "...står stærkere i sit idémæssige anslag end i sin faktiske udførelse og derfor taber pusten undervejs."
3
Den hundredårige der kravlede ud ad vinduet og forsvandt
- "Der er for meget plat folkekomedie og teatersminke involveret, og selv om alle, ikke mindst de gode og velvalgte birolleskuespillere, gør, hvad de kan, føles filmen som en tung klump ubagt dej, hvor den burde føles legende let."
3
One Chance
- "Man kan beundre den grundlæggende uduelige tyksak, der trodser den ene forhindring efter den anden for at få sine drømme opfyldt, men det er lidt kedeligt at være vidne til alle de gange, tilløbet ikke giver pote. Hvad der er værre endnu, er filmens forsøg på at romantisere Potts' liv."
3
Far til fire - Onkel Sofus vender tilbage
- "Det er farligt nemt at gøre nar af en film som 'Far til fire', der har tyngde som et marengskys. Dog skal Campeotto have den ros, at han har tilført netop den smule selvironi, som gør filmen tålelig - selv for det voksne publikum."
3
Klumpfisken
- "... en sødmefyldt og sympatisk film, men den lider under en trods alt temmelig lille fortælling og en overtydelig symbolik, der går igen i både filmens univers, titel og titelsang."
3
Yves Saint Laurent
- "I forhold til, hvor usædvanlig Yves Saint Laurent var, er filmen om hans liv og modemæssige embedsperiode en særdeles traditionel affære."
3
About Last Night
- "...en unødvendig genindspilning, men den fungerer glimrende som kærlighedserklæring tilLos Angeles' Downtown-distrikt."
3
Ækte Vare
- "... en smittende musikalsk energiudladning og et stærkt dokumentarisk portræt, men ikke nogen helstøbt spillefilm."
3
Kolbøttefabrikken
- "...en legestue af improvisation mellem rutinerede komikere - morsomt, men uden den helt store mening bag."
3
Miraklet
- "selv om filmen er teknisk overbevisende, føles den tam og næsten komisk i sin anakronisme..."
3
Bad Neighbours
- "... selv om der er overraskende mange lag og nuancer i filmen, placerer det paradoksalt nok ’Bad Neighbors’ et uartikuleret sted mellem drengerøvshumor og maskulin grundangst for livet efter ølbong og blowjobs."
3
Guardians of the Galaxy - 3 D
- "Den farverige flora af rumvæsener og intergalaktiske rumskibsjagter pumper filmen til bristepunktet, så øjnene er på overarbejde, men hovedet kobles fra."
3
Guardians of the Galaxy - 2D
- "Den farverige flora af rumvæsener og intergalaktiske rumskibsjagter pumper filmen til bristepunktet, så øjnene er på overarbejde, men hovedet kobles fra."
3
17 Again
- "Sex kan ødelægge dit liv, synes filmen at sige. Det er forloren dydighed, der får det til at løbe koldt og klamt ned ad ryggen som smeltet softice."
2
Terminator Salvation
- "Er den så flot lavet, i det mindste? Tja, i al sin brutale og skramlende metalforherligelse er den i disse digitale tider befriende analog og old school af udseende."
2
The Ugly Truth
- "...ændrer desværre ikke på den virkelige, grimme sandhed: at den romantiske komedie er i dyb krise."
2
Monsterjægerne
- "...er hverken rigtig skæg eller ordentlig uhyggelig."
2