Familiebilleder
Le Fate Ignoranti
						Rom. Da Antonias mand Massimo dør i en bilulykke, bliver hun dybt ulykkelig. Snart erfarer hun imidlertid, at han i de sidste syv år har haft en affære med en anden mand, Michelle. Antonio begynder, at undersøge sin mands hemmelige liv og i Michelles hjem møder hun en familie af outsidere, der alle elskede Massimo. Mens Antonia søger at forstå sin mands hemmeligheder, så overtager hun langsomt hans plads i den hidtil lukkede verden.   
					
					Medvirkende
- Antonia
 - Margherita Buy
 - Michele
 - Stefano Accorsi
 - Serra
 - Serra Yilmaz
 - Massimo
 - Andrea Renzi
 - Ernesto
 - Gabriel Garko
 - Veronica
 - Erika Blanc
 - Luisella
 - Rosaria De Cicco
 - Mara
 - Lucrezia Valia
 - Sandro
 - Luca Calvani
 - Emir
 - Koray Candemir
 
Bag kameraet
- Instruktion
 - Ferzan Ozpetek
 - Produktion
 - Gianni Romoli
Tilde Corsi - Manuskript
 - Ferzan Ozpetek
Gianni Romoli - Fotografi
 - Pasquale Mari
 - Klip
 - Patrizio Marone
 - Scenografi
 - Bruno Cesari
 - Musik
 - Andrea Guerra
 
Fakta
- Genre
 - Land
 - Italien
 - Produktionsår
 - 2001
 - Selskab
 - Les Films Balenciaga
 - Premiere
 - 01.11.2002
 - Spilletid
 - 1t 46m
 
Medieanmeldelser
- 
								
Politiken
- 3.0
 - "Accorsi satser en hel del på sine øjenlåg med indbygget rullegardineffekt, men ligesom Margherita Buy i den kvindelige hovedrolle sørger han næsten lidt for omhyggeligt for ikke at overspille." - Kim Skotte
 - 3.0
 
Berlingske
- 3.0
 - "Herregud, så interessante er folk altså heller ikke, bare fordi de har en anden seksuel præference end flertallet." - Ebbe Iversen
 - 3.0
 
Jyllands-Posten
- 4.0
 - "'Familiebilleder' er ikke noget entydigt homo-manifest. Hovedsporet er Antonias dannelsesrejse, der fører ud af tosomheden og - håber vi for hende - ind i friere forhold. - Kim Foss
 - 4.0
 
- Weekendavisen
 - "Som et varmt kuriosum kan filmen dog anbefales. Den er en farveplet i et gråt repertoire, men kunne have været noget mere og større, hvis Ozpetek holdt sig til sagen." - Bo Green Jensen
 
Information
- - er en sympatisk, men ret traditionelt fortalt film. - -
 
Ekstra Bladet
- 2.0
 - ...sæsonens mest søvndyssende, mest forudsigelige og mest selvforelskede sejtrækker." - Jonna Gade
 - 2.0
 
B.T.
- 4.0
 - "Retten til at leve et forskelligt liv er vigtigt, selv om den ultimative pointe fra Öztepek synes at være, at vi alligevel alle er en slags vanedyr under overfladen." - Jacob Wendt Jensen
 - 4.0
 
- Cinemazone
 - 5.0
 - "Som tilskuer forlader man biografen og føler sig lidt klogere på livet." - Christian Hansen
 - 5.0
 
 




