Ekstra Bladet

-
-
The Divergent Series: Insurgent
- "Kate Winslet er isnende god som skurk, og 'Insurgent' rummer nogle overdådigt flotte, dramatiske scener: Den er båret af forrygende mange visuelle ideer, og dertil er den spændende." - Hans Bjerregaard
4
The Double
- "Det syrede, uigennemskuelige univers er ret godt ramt af Ayoade - der med garanti har set Terry Gilliams ' Brazil' et par gange - men fremmedgørelsen er også så gennemført, at det bliver svært for alvor at engagere sig i personernes skæbner." - Henrik Queitsch
3
The Duchess
- "...formår ikke rigtig at aktualisere sine problematikker og virker derfor noget bedaget og uvedkommende. Men flot er den unægtelig." - Henrik Queitsch
3
The DUFF
- "...heldigvis er hovedpersonen Bianca en rimelig nuanceret karakter, hvis kærlighedskvababbelser og ustyrlige sind det er svært ikke at holde bare en lillebitte smule af. Til gengæld er det forudsigelige plot nærmest fornærmende fantasiløst, og alt udvikler sig præcis som forventet." - Peter Albrechtsen
3
The Duke of Burgundy
- "Sidse Babett Knudsen gør, hvad hun kan med det underudviklede materiale og viser igen, at hun kan sige mere med et løftet øjenbryn, end mange andre når i en hel karriere, ligesom både lyd og billedside er en æstetisk nydelse. Men som helhed flagrer 'The Duke of Burgundy' for meget rundt i mørket til for alvor at gøre indtryk." - Henrik Queitsch
3
The Eagle
- "Det er simpelt hen jævnt kedeligt, og indtil flere eminente skuespillere går til spilde undervejs - lad os håbe, lønningssedlen har været sjovere end manuskriptet." - -
2
The Edukators
- "...noget så sjældent som et politisk budskab og dets dilemmaer [kombineret] med en tankevækkende historie om venskab, kærlighed og kidnapning." - Kirstine Krefeld
5
The Equalizer
- "Filmens klimaks, det endelige opgør mellem den gode soldat og de onde russere, fiser dog lidt ud i ingenting. Med en spilletid på hele 131 minutter ville det absolut have klædt filmen med en mere opfindsom slutning." - Jacob Ørsted
3
The Escape Plan
- "Spændingen drukner i de mange kortslutninger og forudsigelige nævekampe og pistoldueller. Det tæller heller ikke just til filmens fordel, at Stallones kaloriefattige skuespilspræstation får den 66-årige Schwarzenegger til at ligne en kandidat til årets skuespiller." - Jacob Ørsted
2
The Escort
- "Halvvejs begynder den maniske jagt på fruer, skuder og kokain at kede mig, og jeg tror ikke rigtig på, at flotte velhavende kvinder ligefrem betaler for at blive onduleret af en lille klam, fransk charmør. Det var i hvert fald ikke moderne, da jeg var ung." - Jonna Gade
3
The Expendables
- "Klichéerne hober sig op, de platte onelinere tager over på halvvejen, og i sidste ende er det faktisk fuldt forståeligt, at Jean Claude van Damme afviste at være med på grund af manuskriptet." - Peter Albrechtsen
3
The Expendables 2
- "Filmen genopliver 80' ernes naive, toptunede actionkaskader og minder samtidig visuelt om nutidens konsolspil à la ' Call of Duty', hvilket retter sig mod målgruppen af drenge/mænd under 20 og midaldrende mænd med massive tømmermænd, som nok kunne føle sig underholdt." - Søren Jacobsen Damm
2
The Expendables 3
- "...er for alle dem med et bankende, nostalgisk action-hjerte, der elsker larm, bulder og brag - og ikke for så mange andre." - Jacob Ørsted
3
The Eye
- "...både håndfast gyser, dannelsesrejse og...indføring i mærkelige østerlandske dødskulter." - Henrik Queitsch
4
The Fast Runner
- "Trods sit umiddelbart fremartede præg fortjener den et stort publikum, der ikke er bange for at begive sig lidt uden for alfarvej." - Henrik Queitsch
5
The Fighter
- "Troværdige miljøskildringer fra en nedslidt industriby, mange gode skuespilpræstationer samt ikke mindst en hulkindet, manisk Christian Bale gør, at ' The Fighter ' rammer lige i solar plexus på trods af, at den ikke just går nye veje." - Henrik Queitsch
5
The Fountain
- "...består stort set ikke af andet end svævende pseudoreligiøse banaliteter om livet, døden og genfødslen..." - Henrik Queitsch
3
The Gambler
- "... en udmærket fortalt skæbnefortælling om en mand, hvis ustyrlige afhængighed af spil og spænding spænder ben for muligheden for en nogenlunde almindelig tilværelse." - Jacob Ørsted
4
The Gift
- "Stormvejr, regnvejr, tåge, mørke, en voodoo-dukke, flommefede sydstatsdialekter og fire-fem mistænkte personer bidrager sammen med de synske åbenbaringer til at holde mord og mystik kørende imellem et par kolde gys." - Jonna Gade
3
The Gift
- "De tre hovedrolle-indehavere gør det alle excellent, og det et et godt træk, at Bateman og Hall spiller deres roller, som var de med i et kammerspil af Ingmar Bergman frem for en gyser fra Hollywood. Især Bateman er et skønt studie i passiv aggressivitet." - Henrik Queitsch
4
The Good Lie
- "...fortæller sin historie, der er inspireret af virkelige begivenheder, i en klædelig afdæmpet tone, men ' The Good Lie' er også mere sympatisk og velmenende end egentlig vellykket. Især virker karma-krøllen til sidst noget forceret." - Henrik Queitsch
3
The Green Hornet
- "Gondry har åbenbaret lagt både sit krøllede sind og sin visuelle opfindsomhed i garderoben, inden han gik i gang med denne ligegyldighed." - Henrik Queitsch
2
The Gunman
- "Historien i 'The Gunman' er flad som en pandekage, til gengæld er Sean Penns overkrop svulmet op som en hormonpumpet hamburgerryg." - Jacob Ørsted
1
The Hateful Eight
- "Det plejer dog at være ganske underholdende om ikke andet, men jeg kedede mig faktisk under store dele af 'The Hateful Eight', som sammen med 'Death Proof ' står som hans hidtil svageste." - Henrik Queitsch
3
The Hateful Eight - 70mm
- "Det plejer dog at være ganske underholdende om ikke andet, men jeg kedede mig faktisk under store dele af 'The Hateful Eight', som sammen med 'Death Proof ' står som hans hidtil svageste." - Henrik Queitsch
3
The Heartbreak Kid
- "Farrelly-brødrene er stadig gode for skøre og utraditionelle optrin midt i romantikken, men de er ikke længere så gode til at forene de to dele." - Niels Lind Larsen
3
The Heat
- "...Bullock tager desværre den anonyme og stive del af sin figur lidt for pålydende.
Hun burde måske snart indse, at komikken ikke falder hende naturligt." - Henrik Queitsch
2