så fås det vist ikke meget...

1.0
DÅRLIGERE!!!

Fuldstændig latterlig og drønkedelig actionfilm der aldrig nogensinde burde være vist i biffen! Jet Li er om muligt en endnu værre skuespiller end jackie Chan og Bridget Fonda leverer en klassisk påklistret-actionfilms-babe-rolle: Hun er nemlig røvirriterende og elendig!

Filmen byder på så mange usigeligt platte hændelser at man ofte overvejer at tæske sit fjernsyn ihjel med våde nudler og det værste er at mr. Li mener det alvorligt... nææh, der skal skam ikke grines at hans film og i håb om netop at kunne gøre det måtte jeg indse at denne film simpelthen var FOR plat og idiotisk til at jeg kunne grine af det... Jeg brød grædende sammen og med fråde om munden kastede jeg mig over dvd'en og rev den i tusind stykker!

Desuden er filmen flere steder usmagelig pga. blod og vold som bestemt ikke hører hjemme i den slags film! Især er skurkens død ubehagelig og man får sympati for den stakkels mand... Og sådan er det flere steder: Jet Li forsøger at lave en alvorlig film pga. volden og blodet der ikke bliver sparet på, men det nytter absolut ingen ting når historien, skuespillet og alt andet er så oven ud tåbeligt!

Det kan også tydelig mærkes på den ret så letkøbte historie at det er Jet Li der har stået for den.. Den er set så mange gange før og det hele virker også temmelig rodet og han har slet ikke formået at gøre den spændende på noget tidspunkt og selvom filmen kun varer 99 min. føles den uendelig lang fordi den netop er så kedelig og det kan actiondelen, der trods alt er acceptabel, men ikke noget mindeværdigt, ikke stille meget op imod!

Så denne film må for alt i verden undgås og vil du have kung fu-action så tænk nøje over hvad du vælger for "kiss of the dragon" er noget nær den dårligste kung fu-actionfætterfilm jeg har set! Det skyldes først og fremmest de utallige platheder der ikke kan tælles 2 hænder og især er Jet Li's lammenåle belastende og helt igennem pinligt at være vidne til!

"Men han skal jo kunne et eller andet fedt, ikke?".... NEJ ikke hvis det betyder at han med munden i løbet af nul komma fem kan stikke en nål i nakken på Mr. Bad Guy (der vel at mærke i selv samme øjeblik skød ham i skulderen) som derefter bliver offer for at alt blodet i hans krop løber op til hovedet og fløder ud gennem næse, ører, mund, øjne og røv! Scener som denne og der hvor han tæsker en hel flok politi-ninjaer med kæppe og der hvor han sparker en billiardkugle op for dernæst at give den en gedigen helflugter så den rammer en skurk, med 2 af de mest latterlige maskinpistoler i mands minde, lige i panden! Der er flere af den slags, men disse er bestemt de værste og den bedste grund til at holde sig langt væk fra dette stilløse makværk!

"... But the yoghurt is also cursed!!"
Kiss of the Dragon