Anders Rou Jensen

    • Film
    • Tekst
    • Score
    • Spy GameSpy Game
    • "Det hele er af Tony Scott instrueret hårdtpumpet, koldt og hektisk på den trættende måde. Intetsigende. I hovedrollerne er Redford bedre end Pitt."
    • 2
    • The OneThe One
    • "Der er hele tiden en ildkamp, en eksplosion og et slagsmål, der skal overståes. Av min arm i 87 ulideligt lange og larmende minutter."
    • 1
    • Rejsen til KandaharRejsen til Kandahar
    • "Heldigvis rummer 'Rejsen til Kandahar' midt i det hele også en desperat trods og humor."
    • 4
    • Svanen Med TrompetenSvanen Med Trompeten
    • "Man får et kompetent og skematisk produkt. Og en alt for lang og urimelig historie."
    • 2
    • High Heels and Low LifesHigh Heels and Low Lifes
    • "En småhyggelig, halvmorsom krimikomedie, der kunne gå an som let lørdagshygge på tv-skærmen..."
    • 2
    • Paradisets børnParadisets børn
    • "...et smerteligt bittersødt drama om kærlighedens ulykke, men tillige en fremragende lang og begivenhedsrig fortælling, der bugter sig fremad med et væld af handlingstråde og -lag."
    • 6
    • Dr. StrangeloveDr. Strangelove
    • "Peter Sellers kan ikke fejle. I alle sine tre roller stjæler han med næsten irriterende lethed - den geniale komikers kendetegn? - billedet, men det er først, når man sammenstiller de tre vidtforskellige typer, at spændvidden og originaliteten for alvor åbenbares."
    • 5
    • Harry - En ven i nødenHarry - En ven i nøden
    • "...en fejlfri lektion i skæbnesvanger uvished, i pirrende forudanet død og undergang. Helt i Hitchcocks ånd kan man roligt sige. Men aldrig som billig efterligning."
    • 4
    • Pearl HarborPearl Harbor
    • "Men desværre er der ingen levende mennesker, ingen bevægende skæbner i 'Pearl Harbor'. Som instruktør får Michael Bay aldrig føling med sine hovedpersoner, og hvor den ømtålelige udvikling i forholdet mellem Rafe, Danny og Evelyn burde være indfanget som sårbar inderlighed - tænk måske på 'Den engelske patient' - er der kun et skudsikkert alibi tilbage."
    • 2
    • Ikke et ordIkke et ord
    • "'Ikke et ord' spiller i næsten to timer, og alligevel virker det sådan, at Conrads psykiatriske behandling af Elisabeth, inklusive, en række dramatiske og opklarende tilbageblik, foregår på urealistisk rekordtid. Her får instruktør, og publikum, alt for lidt ud af en lovende psykologisk konfrontation."
    • 3
    • The MexicanThe Mexican
    • "Gondolfini [fremstiller] i The Mexican på én gang en tragisk gansterskikkelse og et almindeligt hverdagsmenneske. Virkningen er i nærværende film en blanding af det rørende og det absurde."
    • 3
    • FamilyFamily
    • "For i længden kan det ikke skjules, at der er noget meget snævert og selvcentreret over 'Family'. Filmen er som et på papiret interessant tv- dokumentarprogram, der burde vare 45 minutter, men er blæst op til det dobbelte."
    • 0
    • What Women WantWhat Women Want
    • "Komikken og underholdningsværdien taber luft, efterhånden som den overrumplende effekt af Nicks tankelæsning aftager."
    • 3
    • EnigmaEnigma
    • "Det hele er en værre redelighed, og rigtig spændende eller interessant bliver 'Enigma' aldrig - hverken som spionfilm eller kærlighedsdrama."
    • 2
    • GirlfightGirlfight
    • "Her forenes kærlighedsaffære, dannelseshistorie og hverdagsdrama på fineste vis."
    • 4
    • Kevin & PerryKevin & Perry
    • "Det hele er en lang stribe af sæd, pis, lort, bræk og udklemte bumser. Og så én gang til. Og én gang til. 'Kevin & Perry' er et kolossalt kiks."
    • 1
    • Human ResourcesHuman Resources
    • "...det er i skildringen af Franks længe tilbageholdte, på én gang skamfulde og kærlighedshungrende opgør med faderen, at filmen har sit stærkeste, mest gennemgående nerve."
    • 4
    • Save The Last DanceSave The Last Dance
    • "Hovedrollerne er ganske velspillet på en naturlig og tiltalende måde af Julia Stiles som Sara og Sean Patrick Thomas som Derek."
    • 3
    • A Knight's TaleA Knight's Tale
    • "Mest seværdig er 'A Knight's Tale' i de mange fejende og tempofyldte scener fra de ridderturneringer, hvor Will med hest og lanser kæmper sig til tops. I særdeleshed i kamp mod den fæle stjerneridder Adhemar om den skønne Jocelyns gunst. Men også her går filmen i længden i tomgang."
    • 2
    • Dårligt selskabDårligt selskab
    • "For overfladisk betragtet er med i Dårligt Selskab nok set før, men som helhed ejer Améris' film samtidig denne særlige friskhed og nødvendighed, som gør den velkendte grundfortælling levende og vedkommende på ny. (...) Det handler alt sammen om ung kærlighed. Med tryk på begge dele."
    • 4
    • Don's Plum
    • "Filmen bliver simpelthen aldrig dette på én gang hippe og direkte generationsportræt, den så gerne vil være."
    • 2
    • LeïlaLeïla
    • "...en interessant stilprøve. Fortællingen savner det unikke, selve det fantastiske vingefang."
    • 3
    • 101 Reykjavík101 Reykjavík
    • "...hele filmen er heldigvis skabt på et overskud, man ikke kan ignorere. Her indgår det sprælske og forfriskende en fin balance med den aldrig helt urealistiske samfundspessimisme. 101 Reykjavik er bestem værd at opsøge."
    • 4
    • Get Over ItGet Over It
    • "En simpel sommerspøg med hang til det syntetiske, men med et lillebitte, livgivende stænk af Shakespeare."
    • 2
    • KatKat
    • "Her kunne man passende have gjort mere ud af personinstruktion og dialog. Begge dele forekommer enten halvfærdige, anstrengte eller ufrivilligt komiske."
    • 2
    • Et skud i mørkeEt skud i mørke
    • "Når Sellers ikke lige er i centrum, kommer Edwards' form for pjat og billige grin hurtigt til at virke anonym og ordinær."
    • 4
    • QuillsQuills
    • "Det hele [er] fejende flot realiseret i en form for kulisse, hvor tidsbilledet er ødselt og præcist, stemningerne til at tage at føle på, og de enekelte billeder komponeret så omhyggeligt, at stil og sanselighed bliver to sider af samme sag."
    • 5
    • BadeanstaltenBadeanstalten
    • "...besider Zhang Yangs film således ikke den store dramatiske eller fortællemæssige tyngde, så har instruktøren til gengæld næsten umærkeligt formået at indarbejde en fin grundtone af mild humor og bittersødme i sin beretning."
    • 4
    • RødskægRødskæg
    • "Se bare, hvordan vejrliget suser, smælder og drypper gennem Kurosawas på en gang prunkløse og poetiske billeder."
    • 4
    • The EscortThe Escort
    • "Det er noget springende og panorerende over både handlingsgang og fortællestil, der gør, at en vis distance hele tiden opretholdes."
    • 3
    • Enken fra Saint-PierreEnken fra Saint-Pierre
    • "Filmen og dens personer savner sanselighed og livsfylde, og dette fravær evner Patrice Leconte ikke at opveje med en stilistisk sublimering, som på et andet plan kunne få billeder, form og temaer til at spille sammen."
    • 3
< 1 2 3 >