Wendy Ide

    • Film
    • Tekst
    • Score
    • SandhedenSandheden
    • "Det er ikke nødvendigvis et problem, at hun fylder så meget. Catherine Deneuve er en fornøjelse, og der er en vis fascinationskraft i den snu symbiose mellem skuespiller og rolle. Det betyder bare også, at filmen aldrig bliver mere interessant, end hun gør den til."
    • 4
    • The Personal History of David CopperfieldThe Personal History of David Copperfield
    • "Skuespillerne giver filmen en sprudlende kant, og at de ikke alle er leverpostejfarvede englændere, bringer filmen nærmere teatrets tradition for nyfortolkning end det stolte engelske periodedramas hang til historisk korrekthed."
    • 5
    • La Belle ÉpoqueLa Belle Époque
    • "...de uelegante påfund og anstrengte forviklinger frarøver historien enhver spontanitet. La belle époque er en tilsukret trasketur mod en lige så fantasiløs som uafvendeligt lykkelig slutning."
    • 2
    • TenetTenet
    • "Indimellem er filmen så blændende ambitiøs, at man næsten glemmer at trække vejret. Som i de bedste af Nolans film får man både enorm spænding og en visionær auteurs originalitet."
    • 5
    • MælkekrigenMælkekrigen
    • "Ligesom Blandt mænd og får er den tro mod sine personer: vejrbidte stoikere, der slider side om side med deres husdyr for at skaffe brød på bordet. Og der er en åbenhed og ærlighed i filmsproget, en ukunstlet kvalitet, som kun gør filmen stærkere.Begge film har gummistøvlerne solidt plantet i den vulkanske muld, men Mælkekrigen har en mere sober tone."
    • 4
    • Maryam - Den perfekte kandidatMaryam - Den perfekte kandidat
    • "Det er ikke lige spændende, selv om der altid er en vis tilfredsstillelse i at se heltinden aftvinge forkastelige, saudiske mænd respekt."
    • 3
    • Sorry We Missed YouSorry We Missed You
    • "Med sit klare budskab og en ophøjet moral er Sorry We Missed You en moderne lignelse – en løftet pegefinger, lige dele vejledende og advarende."
    • 5
    • Gud være lovetGud være lovet
    • "Med insisterende nærvær når Gud være lovet helt ind i hjertet af en historie, der stadig udspiller sig. Det er et brændende aktuelt værk!"
    • 4
    • JudyJudy
    • "Renée Zellweger rammer instinktivt Judy Garland (1922-69) og levendegør medrivende den store sanger i filmen om hendes livs efterår."
    • 5
    • Toy Story 4 - 3DToy Story 4 - 3D
    • "Alene omfanget af visuel og sproglig hittepåsomhed og humor viser, at studiets hjernetrust har brudt hovederne for at mane enhver antydning af rutine i jorden."
    • 6
    • Toy Story 4 - 2DToy Story 4 - 2D
    • "Alene omfanget af visuel og sproglig hittepåsomhed og humor viser, at studiets hjernetrust har brudt hovederne for at mane enhver antydning af rutine i jorden."
    • 6
    • Toy Story 4 (org version)Toy Story 4 (org version)
    • "Alene omfanget af visuel og sproglig hittepåsomhed og humor viser, at studiets hjernetrust har brudt hovederne for at mane enhver antydning af rutine i jorden."
    • 6
    • Gøg og GokkeGøg og Gokke
    • "Hvor beskeden filmen end virker, giver dens tårevædede sidste akt et stik i hjertet med en professionalisme og effektivitet, man forestiller sig, at et par gamle entertainere som Gøg og Gokke ville have beundret."
    • 4
    • TrækfugleTrækfugle
    • "Hvad der virkelig får Trækfugle op at flyve, er skildringen af, hvordan en rivende pengestrøm forandrer et traditionelt samfund, der har sat ære over materielle goder."
    • 5
    • HolidayHoliday
    • "En sårbar og letpåvirkelig kvinde bliver foruroligende hærdet i Isabella Eklöfs modige, formfuldendte og brutale debutfilm, der overgår forbilledet Ulrich Seidl."
    • 5
    • WhitneyWhitney
    • "... en indgående og medrivende granskning af hendes image som kunstner, og af de indre og ydre dæmoner, hun kæmpede med til det sidste."
    • 4
    • Isle of DogsIsle of Dogs
    • "Wes Anderson kompenserer for den relativt sparsomme historie med overvældende detaljerigdom. Filmen er et farverigt vidunderkabinet, der forbløffer hver gang, man åbner det."
    • 5
    • Ud af intetUd af intet
    • "Instruktøren virker i sidste ende mere interesseret i at skabe spænding end at stille spørgsmål til sine karakterer og sit publikum, og alt det gode potentiale går tabt. Det er både et historiemæssigt potentiale og en stærk præstation, der bliver forspildt."
    • 3
< 1 >