The Passion of the Christ

The Passion of the Christ

Profeten Jesus af Nasareth, der påstår, at han er Guds søn, ankommer for første gang til Jerusalem. Efter en middag med sine disciple bliver han arresteret af romerske soldater, og han idømmes dødsstraf for blasfemi.

    • Bruger
    • Tekst
    • Oprettet
    • Score
    • Anonym
    • Ekstrem korsforkyndelse
      Jeg så filmen til 'kirkelig forpremiere' for nogen dage siden. Den er meget voldsom, især den sidste time, og billederne brænder sig fast på nethinden. Det er ekstremt at se en mand få 39 piskeslag med en pisk, hvor der sidder barberblade for enden - og selv korsfæstelsen, hvor naglerne tværes ned i ... Læs anmeldelsen
    • 12/03-2004
    • 5
    • Anonym
    • Sikke en film!
      En hjertegribende og smuk film. Jim Caviezel er intet mindre end fænomenal som Jesus (der burde vente en oscar forude). Den er voldsom og blodig - men sådan har det uden tvivl også været. Jeg kan varm anbefale den til både kristne og ikke kristne. Alle vil uden tvivl blive berørt af denne film.
    • 11/03-2004
    • 6
    • Anonym
    • Mesterlig film!
      Jeg var til selvsamme forpremiere og valgte at se den færdig. På trods af den dårlige lyd må jeg sige at jeg var vidne til et mesterværk! Jim Caviezel som Jesus spiller fabelagtigt og historien som helhed er foruroligende, voldsom og yderst medrivende. Da den var slut sad jeg med en klump i halsen og tårer i øjnene (ikke noget jeg ofte gør efter at ha' set en film). Jeg må advare sarte sjæle om at den er meget voldelig og blodig, men også smertelig smuk!
      Ska' klart se den igen.
    • 07/03-2004
    • 6
    • Anonym
    • Han gjorde det for os...
      Dette er en mesterlig film. Den skildrer Jesus' sidste timer hvor han led under romernes voldelige og sygelige behandling. Filmen giver et yderst realistisk - og ja, voldsomt - billede af hvordan det må ha' været at være Jesus. Som kristen fyldes jeg med dyb taknemmelighed over at Jesus var villig til at gå i døden for at jeg - ganske ufortjent - kunne få evigt liv.
      Mel Gibsons dybt bevægende film fortjener et stort publikum...
    • 04/03-2004
    • 6
    • Anonym
    • frygtelig?
      Filmen har jeg netop set i USA. Det er en meget staerk og barsk film, som gaar taet paa Jesus' sidste dogn. Den to timer lange spillefilms hovedscener er en lang toturscene samt ophaengning paa korset. Jeg kiggede vaek fra skaermen i vaemmelse en stor del af filmen. Der er saa mange naerbilleder af, ... Læs anmeldelsen
    • 04/03-2004
    • 2
< 1 2 3 4 5 >