Ceská Televize - The Painted Bird
Play
4.0
Stem

The Painted Bird

Østeuropa, begyndelsen af 2. Verdenskrig. Et jødisk par sender deres søn Joska ud til sin tante på landet, så nazisterne skal finde ham. Men da tanten dør står drengen helt alene og ikke alle i lokalbefolkningen er interesseret i at hjælpe Joska.

Spilletider


    • Gloria
    • København
    • 28/11
    • 16:15
    • Gloria
    • København
    • 28/11
    • 16:15
    • Gloria
    • København
    • 29/11
    • 16:15
    • Gloria
    • København
    • 30/11
    • 16:15
    • Gloria
    • København
    • 01/12
    • 16:15
    • Gloria
    • København
    • 29/11
    • 16:15
    • Gloria
    • København
    • 30/11
    • 16:15
    • Gloria
    • København
    • 01/12
    • 16:15
Ceská Televize - The Painted Bird

Medvirkende

Joska
Petr Kotlár
Miller
Udo Kier
Præst
Harvey Keitel
Marta
#269;

Bag kameraet

Instruktion
Václav Marhoul
Manuskript
Václav Marhoul
Forlæg
Jerzy Kosinski
Fotografi
Vladimír Smutný
Scenografi
Jan Vlasák

Fakta

Land
Tjekkiet
Produktionsår
2019
Selskab
Ceská Televize
Premiere
19.11.2020
Spilletid
2t 49m

Medieanmeldelser

    • PolitikenPolitiken
    • 4.0
    • "Det, der dog for alvor gør filmen svær at holde helt tæt ind til kroppen, er længden. Med sine knap tre timer bliver drengens mareridt ikke bare uudholdeligt. Det bliver udpenslet i en grad, så man begynder at overveje, om ’The Painted Bird’ er sadisme pakket ind som kunst." - Nanna Frank Rasmussen
    • 4.0
    • InformationInformation
    • "...er en stærk og brutal oplevelse, som det er umuligt ikke at blive påvirket af. Drengens oplevelser bliver på sin vis en metafor for selve Holocaust, og hans unge, uskyldige ansigt kommer til at afspejle omgivelsernes umenneskelighed og forråelse." - Christian Monggaard
    • EkkoEkko
    • 5.0
    • "The Painted Bird sammenlignes med Elem Klimovs krigsmesterværk Gå og se og har bestemt noget af den films barske dna. Men den gemmer på en langt mere sjælfuld historie." - Damon Wise
    • 5.0
    • SoundvenueSoundvenue
    • 2.0
    • "Marhoul foregiver at være interesseret i drengens psykologiske bearbejdelse af mødet med volden, men i virkeligheden bruger han ham blot som et hylster for at lave den episke bevægelse rundt i de sammenbrudte samfund." - Kristoffer Grønbæk
    • 2.0

Brugeranmeldelser


Se også