Cinemazone

    • Film
    • Tekst
    • Score
    • Mamma Mia! - The MovieMamma Mia! - The Movie
    • "Man forlader biografen med at hilse lærredet med et anerkendende "Thank you for the music", velvidende at man har oplevet en af årets mest substansløse film. Men heldigvis også en af de mere medrivende." - Søren Langelund
    • 4
    • Mamma Mia! Here We Go AgainMamma Mia! Here We Go Again
    • "Heldigvis hader jeg slet ikke opfølgeren så meget som jeg havde frygtet efter at have set traileren. Men der er heller ikke rigtig noget, jeg elsker ved den." - Lisa Brygger
    • 3
    • MammutMammut
    • "Mammut tirrer frem for at forløse, og turen ned i afgrunden er med bremserne helt i bund. En skuffelse, om end en mindre en af slagsen, når potentialet for storhed er så truende nær og alligevel går tabt i oversættelsen." - Lisa Brygger
    • 3
    • Man of Steel - 2 DMan of Steel - 2 D
    • "...når man så har fået sat ørepropperne i og accepteret skuffelsen over Snyders amokløb i anden halvdel, så rummer slagsmålene mellem de to stædige Krypton-kæmper nogle tæv af den decideret gedigne slags, hvor man basker hinanden med både hele og halve godstog." - Frederik Asschenfeldt Vandrup
    • 4
    • Man of Steel - 3 DMan of Steel - 3 D
    • "...når man så har fået sat ørepropperne i og accepteret skuffelsen over Snyders amokløb i anden halvdel, så rummer slagsmålene mellem de to stædige Krypton-kæmper nogle tæv af den decideret gedigne slags, hvor man basker hinanden med både hele og halve godstog." - Frederik Asschenfeldt Vandrup
    • 4
    • Man on WireMan on Wire
    • "En på én gang original og formularisk kupfilm, hvor målet i stedet for ussel mammon er skønhed og udødelighed. Og en hyldest til det ekstreme vovemod og den indre gavflabs stemme, som så mange af os vælger at fortrænge til fordel for hverdagens rationaler." - Søren Langelund
    • 5
    • Man tænker sitMan tænker sit
    • "Handling er der ingen af, men formen og fornemmelsen for den skjulte historie samler alligevel de mange billeder til et gribende og fascinerende portræt af menneskets ofte uforudsigelige natur." - Frederik Asschenfeldt Vandrup
    • 5
    • Man Who CriedMan Who Cried
    • "The Man Who Cried er et fabelagtig smuk og gribende film. En smertelig historie om hvor meget, man kan miste, men hvor meget man også kan overleve. En vedkommende film om familie, venskab, kærlighed og forfølgelse. Forfølgelse af et folk, en relion og en drøm." - Lisa Brygger
    • 4
    • Manchester by the SeaManchester by the Sea
    • "Filmen er for underspillet til at være et melodrama, og den har også en understrøm af humor, der spidder de tungeste øjeblikke. Det fungerer ofte godt, men til tider bliver det også for påtaget." - Daniel Skov Madsen
    • 4
    • Mand falderMand falder
    • "Per Kirkebys forfald er både rørende og gribende. Men det føles svært, at skulle nøjes med så lille en del af hans ellers så brillante livsbane." - Uffe Stormgaard
    • 4
    • MandarinerMandariner
    • "... fortællingen om to fjender, der lægger stridighederne bag sig og indser, at de ikke er så forskellige som så, er set mange gange før. Heldigvis besidder den estisk-georgiske antikrigsfilm en oprigtighed og omhyggelighed, der gjorde, at jeg også denne gang overgav mig til det dybt sympatiske, men også noget simplistiske budskab." - Morten Møller Bertelsen
    • 4
    • Mandela: Vejen til frihedMandela: Vejen til frihed
    • "Der er tale om en værdig film og værdifuldt dokument, som eftertiden kan vende blikket mod, hvis denne ønsker et troværdigt og gribende portræt af en historiens allerstørste skikkelser." - Niels Roe
    • 5
    • Manden fra togetManden fra toget
    • "det er ualmindeligt behageligt at opleve 'old school' fransk film blive holdt så flot ved lige, ikke mindst blandt de mange både letbenede og fartglade komedier og mere eller mindre tilbageskuende socialrealistiske bestræbelser, som filmimporten fra Frankrig ellers præges af i disse år." - Jesper Vestergaard
    • 4
    • Manden uden navnManden uden navn
    • "...underholdningsværdien er konstant og manuskriptet behandler klichéerne med så stor behændighed, at den ubekymret kan indtage pladsen som genrens nye, tidstypiske duks." - Frederik Asschenfeldt Vandrup
    • 4
    • ManderlayManderlay
    • "...Manderlay er sine stilistiske kvaliteter til trods, blevet en mindre overbevisende mellemspiller." - Jesper Vestergaard
    • 3
    • Månen over kirsebærtræerneMånen over kirsebærtræerne
    • "Vi får en langsom og stille menneskelig japansk dagligdag, tilsat ikke alt for overraskende hemmeligheder. Fremmed, men smuk i sin almen menneskelighed – men også en smule monoton." - Uffe Stormgaard
    • 4
    • Månens vogterMånens vogter
    • "... et imponerende besøg i en magisk verden, der har evnen til at tænde en gnist i fantasien hos børn og voksne, og samtidig beviser at enorme budgetter ikke er nødvendige for at levere eventyrlige animationsfilm, som alle kan være med på." - Daniel Skov Madsen
    • 4
    • ManifestoManifesto
    • "Du har aldrig set en film helt som Manifesto. Det er kunst med kunst på, og med sikkerhed ikke for alle. Men den byder altså på en helt unik og fantastisk filmoplevelse, der på en gang hylder og morer sig over det 20. Århundredes store kunstnere og deres plads i samfundet." - Daniel Skov Madsen
    • 5
    • Marco MacacoMarco Macaco
    • "Det er både fascinerende, underholdende og enerverende i én store pærevælling, men der er tilstrækkelig megen uforudsigelighed i Marcos trængsler og nok kulør på de spinkle figurkarikaturer til at man faktisk er glimrende underholdt." - Frederik Asschenfeldt Vandrup
    • 4
    • Marcus & Martinus: Sammen om drømmenMarcus & Martinus: Sammen om drømmen
    • "...lykkes altså med det den vil: At være kræs for fans. Den er effektivt underholdende. Man kan så stille sig mere skeptisk overfor selve intentionen bag filmen, men det ville min indre 11-årige pige altså aldrig gøre." - Daniel Skov Madsen
    • 4
    • Margot at the WeddingMargot at the Wedding
    • "Margot at the Wedding er derfor bestemt ikke en film, der gør Noah Baumbach uinteressant som instruktør, dertil er talentet stadig for åbenlyst – men omvendt bør han heller ikke frygte for ikke at kunne overgå sin svære toer." - Jacob Ludvigsen
    • 3
    • MargueriteMarguerite
    • "Der er dog stadig boblende liv i Marguerite, både filmen og titelpersonen, og det er dette liv, der endelig overmander tilskueren og gør det svært ikke at holde af operasangerinden med den falske stemme." - Nadia Parbo
    • 4
    • Maria Full of GraceMaria Full of Grace
    • "Det rystende håndholdte kamera og de naturalistiske skuespilpræstationer bidrager til at man næsten synes at man ser en dokumentarfilm." - Pernille Flensted
    • 4
    • Marie-LineMarie-Line
    • "Titelrollen tegnes utroligt stærkt af Muriel Robin, som gør hende til en af mest troværdige kvindeskikkelser på film i lang tid." - Jesper Vestergaard
    • 4
    • Maries historieMaries historie
    • "... på alle måder en nobel film, der vil det bedste og gerne vil vise de bedste egenskaber i mennesket, men det ville nu passe den overordentligt godt, hvis den samtidig gav lidt plads til fiktionens verden og skabte en måske ikke fuldkomment sand, men lidt mere underholdende, film." - Nadia Parbo
    • 3
    • Markedets lovMarkedets lov
    • "Markedets lov er en stille vedkommende film, om kampen for værdighed, i en verden, hvor markedskræfterne har magten. Lad ikke den lidt tunge filmtitel afskrække nogen. Filmen er om mennesker eller rettere, mennesket overfor "systemet". Mere aktuel og nærværende kan det ikke være." - Uffe Stormgaard
    • 5
    • Marley & MeMarley & Me
    • "Marley er en sød og charmerende vovse, men det er i sidste ende filmens emotionelle uppercuts om livets gang, der gør den vedkommende." - Gunnar Holm-Mikkelsen
    • 4
    • MarmadukeMarmaduke
    • "...en dybt uoriginal filmatisering, meget lidt morsomt og kun sporadisk underholdende – og det er kun hvis man elsker hunde! " - Lisa Brygger
    • 2
    • Marnie - min hemmelige venindeMarnie - min hemmelige veninde
    • "Yonebayashi tager sig samtidig god tid til at fortælle sin historie, og takket være det adstadige tempo får filmen plads til at tegne et nuanceret billede af Anne og hendes frustrerede følelsesliv." - Bjørn Andersen
    • 4
    • Mary and MaxMary and Max
    • "Ved at vælge utraditionelt både i forhold til genre, fortællestil, hovedpersoner og replikvekslinger ender Elliot med at skabe en original og umådelig sympatisk filmoplevelse."
      - Frederik Asschenfeldt Vandrup
    • 5
    • Max PinligMax Pinlig
    • "...da ambitionerne for omfanget af Max Pinlig som problemfilm overstiger det rimelige for 100 minutters filmrulle, føles overgangene mellem stadierne oftest lidt for let forløst." - Frederik Asschenfeldt Vandrup
    • 3
    • Max Pinlig 2 - sidste skrigMax Pinlig 2 - sidste skrig
    • "Historien, der indledningsvist besidder et friskt tempo, træder en smule vande under dele af højskole-opholdet, men heldigvis genfindes momentum mod slutningen, hvor masker falder og sandheder siges." - Pelle Sonne Lohmann
    • 3
    • Max Pinlig på RoskildeMax Pinlig på Roskilde
    • "...generelt rammer Max Pinlig 3 – på Roskilde ganske godt plet og for de faste tilhængere af det lidt skæve, fjollede og samtidig genkendelige univers er det en absolut værdig afsked med Max, mens han tager skridtet ud af barndommen og sætter kursen mod et liv udenfor filmens verden." - Frederik Asschenfeldt Vandrup
    • 4