Bo Green Jensen

    • Film
    • Tekst
    • Score
    • Rene hjerterRene hjerter
    • "KIM Fupz Aakeson har skrevet et usædvanlig veloplagt manuskript til Kenneth Kainz’ originale debutspillefilm."
    • Lys i tusmørketLys i tusmørket
    • "Der er mere stil end hjerte hér, mere film end følelse. Lys i tusmørket virker mest af alt som en variation over den ubetinget vellykkede Manden uden fortid. Instruktørens fans må selvsagt have den med."
    • BilerBiler
    • "Cars er mere mekanisk end de tidligere produktioner fra Pixar."
    • VolverVolver
    • "...en besnærende og betagende fabel fra en af Europas store filmskabere, som ovenikøbet er allerbedst, når han synger sammen med livet."
    • De skæbneløseDe skæbneløse
    • "De skæbneløse er en af årets tungeste, smukkeste og vigtigste film."
    • Sprængfarlig bombeSprængfarlig bombe
    • "FILMEN er ikke så sjov, som den tror, og det lykkes ikke i længden at holde alle de farvede bolde i luften."
    • Miami ViceMiami Vice
    • "For fans kan det have interesse, men objektivt set er der tale om en pyntesyg actionfilm."
    • OffscreenOffscreen
    • "Alt er imponerende gjort, og i filmens bedste scener er der steder, hvor man næppe kan se forskel på virkeligheden og vrængbilledet. Når det er sagt, står det ikke helt klart, hvad øvelsen sådan nærmere går ud på..."
    • Frozen LandFrozen Land
    • "Der er tale om værdig, vedkommende filmkunst, som med sin blanding af kærtegn og kold grimasseren viser tiden både omsorg og foragt."
    • Nacho LibreNacho Libre
    • "Filmen er så mærkelig, at den aldrig bliver ligegyldig."
    • Angel-AAngel-A
    • "Der er måske ikke tale om noget jordskælv af et comeback for Besson. Nerven og raffinementet i Angel-A er dog så langt at foretrække for de behagesyge morskabsstykker, film som Taxi, Bandidas..."
    • United 93United 93
    • "...en mærkelig og meget intens filmoplevelse."
    • SupervoksenSupervoksen
    • "Med sin indgående skildring af pigernes univers, bliver filmen i stigende grad en fortælling, som hægter alle andre tilskuere af. Det er reelt nok, for filmen går rent ind i målgruppen, men kan måske også virke en anelse perspektivløst."
    • Grizzly ManGrizzly Man
    • "Grizzly Man er stærkt fascinerende. Den begynder som en almindelig blanding af naturskildring og portrætfilm, men udvikler sig til noget mere og mørkere, en studie i en fortabt karakter og et identitetmysterium, der i sagens natur ikke kan løses entydigt."
    • Peter PedalPeter Pedal
    • "Skønt man næppe ville tro det, er det lykkedes en mindre hær af kommercielle amerikanske filmskabere at få en særdeles vellykket animationsfilm ud af de mildt antikverede billedbøger om Peter Pedal og Manden med den Gule Hat."
    • Superman ReturnsSuperman Returns
    • "Superman Returns er ikke på højde med Christopher Nolans Batman Begins fra i fjor, men den fungerer og er i mindre grad end 70ernes filmatiseringer bundet op på at lefle for tiden."
    • Heaven's GateHeaven's Gate
    • "'Heaven’s Gate' er ujævn, men selv en halvblind mand må erkende, at filmen har noget på hjerte..."
    • The PropositionThe Proposition
    • "Nick Cave (...) har skrevet et kompetent og intelligent manuskript, der holder igen på de rigtige steder."
    • Intime BetroelserIntime Betroelser
    • "Leconte nøjes dog med at antyde. Intet skæres ud i pap. Ingen faktor får lov at dominere, alt bliver sagt i den rige undertekst."
    • RåzoneRåzone
    • "Råzone er meget barsk, men den har kant og sjæl, og den kommer fra hjertet. Det er en af dette års bedste film, simpelt hen, for unge såvel som for voksne."
    • Silent HillSilent Hill
    • "Silent Hill er naturligvis ikke for målrettede rationalister, der hverken kan undre sig eller lege. Men vil man se, hvilke myter der skabes i spillenes hypervirkelighed, kan den sære film trods alt anbefales."
    • Uskyldige stemmerUskyldige stemmer
    • "Man kan sagtens have ideer om filmen, som Voces Inocentes kunne være, men man kan ikke afvise filmen som den er. Uskyldige stemmer finder sit tema og rammer sin tilskuer stille og dybt."
    • AquamarineAquamarine
    • "Tonen er i øvrigt hverdagsmunter, snarere sitcom end højromantik, og rammen er relativt realistisk. Der sættes trumf på, når pigerne shopper igennem, men teenagesatiren bliver aldrig perfid."
    • PrincessPrincess
    • "Her er endelig en animationsfilm, som ikke dækker sig ind ved at være noget for hele familien..."
    • LottoLotto
    • "Lotto er i bedste fald en sympatisk forbier, der savner kunstnerisk sigte og kant."
    • Paradise NowParadise Now
    • "...er en bemærkelsesværdig film, som afstår fra moraliseren og gør et sjældent indtrængende forsøg på skildre mordernes liv indefra."
    • The OmenThe Omen
    • "I bedste fald er der tale om stilfuldt nonsens."
    • Asterix og VikingerneAsterix og Vikingerne
    • "Der er tale om en pæn og nydelig, skønt på ingen måde opsigtsvækkende mainstreamproduktion..."
    • Gå og bliv den du erGå og bliv den du er
    • "Det er ikke en film for kyniske kræfter, men en af de mest gennemførte dannelseshistorier som er fortalt i nyere tid."
    • Lucky Number SlevinLucky Number Slevin
    • "Helhedsvirkningen undermineres af en irriterende omstændelig afvikling, men undervejs er man voldsomt og godt underholdt. Ikke en af genrens tinder, men okay efter 'God-til-prisen'-konceptet."
    • Last HolidayLast Holiday
    • "Tonen er friseret, rammen røber oplæggets alder og adskillige forhindringer må overvindes, før man engagerer sig."
    • Mellem fjenderMellem fjender
    • "Auteuil og Depardieu er brillante som de seje kombattanter, mens apparatet rundt om dem syner af meget."
    • Den hvide MasaiDen hvide Masai
    • "...primært for kendere af feministiske frigørelseshistorier og blød eksotisk erotik."
    • Den nøgne SandhedDen nøgne Sandhed
    • "Filmen er i dén grad ikke båret af indre nødvendighed. Selv Egoyan kan dårligt skjule en gaben."
    • OldboyOldboy
    • "Måske kan mysteriet i bunden ikke helt bære, men filmen har så megen kant, stil og uimodsigelig fortællekraft, at man villigt slipper al skepsis og lader sig bære med af den voldsomme poesi."
    • JohannaJohanna
    • "...stærkt stemningsmættet og gådefuld på den rigtige måde. Johanna er afgjort ikke for alle, men der venter den rigtige tilskuer en ganske unik filmoplevelse."
    • Mission: Impossible 3Mission: Impossible 3
    • "Treeren har narrativt drive og robust paranoia, men også for mange umulige CGI-sekvenser, hvor alt kan lade sig gøre for Hunt."
    • SkjultSkjult
    • "...en afsindigt spændende film, ikke mindst fordi den stryger tilskuerens forventninger til genren mod hårene."
    • The LibertineThe Libertine
    • "...værd at se alene for Depps kompromisløse fremstilling. Alligevel forlader man biografen med efterbilledet af en mærkelig glansløs og uafklaret film, som ikke ved, hvad den vil os."
    • For the MoneyFor the Money
    • "Filmen er en frustrerende skuffelse, fordi den aldrig bliver helt dårlig og muligvis havde fungeret med en mere afdæmpet stjerne i fokus."
    • Grønne hjerterGrønne hjerter
    • "...bobler af entusiasme. Manuskriptet husker skæve detaljer fra miljøet, og skønt man nu og da kan høre, at replikkerne er skrevne, er det fint at få dem fremsagt af friske stemmer og nye ansigter."
    • FirewallFirewall
    • "Firewall er glemt allerede, mens publikum søger mod udgangen, men filmen har overholdt sin kontrakt med publikum, og de færreste vil beklage sig."
    • Basic Instinct 2Basic Instinct 2
    • "Ubehjælpsom er filmen så langtfra, men den har ikke hjertet med."
    • Hustle & FlowHustle & Flow
    • "Filmen er for venlig i begyndelsen, og den skejer helt ud i sin voldsomme slutning, der på én gang er blodig, sentimental og ikke så lidt utroværdig."
    • Look Both WaysLook Both Ways
    • "Uden at blive grel eller makaber, bæres filmen af en humoristisk grundfølelse, som sætter dødsfikseringen i relief."