Cinemazone

    • Film
    • Tekst
    • Score
    • Pirates of the Caribbean: Død mands kistePirates of the Caribbean: Død mands kiste
    • "Kunne man lide den første film, kan man således roligt også gå planken ud med Død Mands Kiste uden at frygte horrible følger. Men vælger man at blive på landjorden, og eventuelt gense etteren på dvd, er det vitterligt ikke meget man går glip af." - Søren Langelund
    • 3
    • Take the LeadTake the Lead
    • "...desværre har man set 'historien' så mange gange tidligere, at når vi er en fjerdedel gennem dramaet, har vi regnet resten ud." - Lisa Brygger
    • 2
    • RåzoneRåzone
    • "Det lykkes på én og samme tid for filmen at karakterisere en ukontrolleret ungdomsgeneration på flugt fra virkeligheden og fortælle en emotionel historie." - Søren Langelund
    • 5
    • Intime BetroelserIntime Betroelser
    • "...en smuk, simultant intellektualiseret og tilgængelig meditation, der både peger ud mod nutidens franske film og tilbage mod Lecontes tidligere værker." - Kenneth McNeil
    • 4
    • Down to the BoneDown to the Bone
    • "Hugh Dillon og ikke mindst Vera Farmiga er enestående gode i hovedrollerne, og man forstår godt, at den kvindelige duo, instruktør Debra Granik og Vera Farmiga, snuppede deres respektive priser ved Sundance-festivalen i 2004." - Frederik Asschenfeldt Vandrup
    • 4
    • The WoodsmanThe Woodsman
    • "...bortset fra et par skønhedsfejl lavet en særdeles lovende debut, der er svær at se på – men endnu sværere at vende blikket fra." - Søren Langelund
    • 4
    • Just My LuckJust My Luck
    • "Vi falder aldrig for figurerne, som er alt for stereotype, historien bliver aldrig rigtig morsom, da optrinene er alt for nuttede, og handlingens udvikling kommer aldrig med overraskelser." - Lisa Brygger
    • 2
    • PoseidonPoseidon
    • "...udstiller Hollywoods nuværende mainstream-krise og faretruende position som en synkende skude." - Søren Langelund
    • 2
    • Silent HillSilent Hill
    • "Stilforvirringen og omkring tyve minutter for meget i længden er med til at gøre Silent Hill mere ujævn, end den burde være." - Nick Price
    • 3
    • PrincessPrincess
    • "Bevæbnet med et marginalt budget, et lille animationshold og sit eget kreative væsen, er det lykkedes Morgenthaler at lave den teknisk mest spændstige danske produktion i årevis." - Kenneth McNeil
    • 4
    • AquamarineAquamarine
    • "Målgruppen vil formentlig leve helt med i historiens søde og uskyldige flirten med kærligheden og ikke mindst i dens portræt af venskabet mellem de to piger, og derfor fortjener Aquamarine en anbefaling..." - Frederik Asschenfeldt Vandrup
    • 3
    • LottoLotto
    • "Den slår dog ikke for stort brød op, for filmen lykkes takket være en underspillet komisk tilgang, som også giver plads til en større emotionel spændvidde uden at tabe underholdningsværdi." - Søren Langelund
    • 4
    • Paradise NowParadise Now
    • "Paradise Now er 90 barske minutter, der taler et tydeligt sprog helt indtil sidste scene." - Lisa Brygger
    • 5
    • The OmenThe Omen
    • "Se originalen eller se remaket. De føles næsten ens, og derfor føles remaket inferiørt – og overflødigt." - Kenneth McNeil
    • 2
    • BarnetBarnet
    • "...en afdæmpet, men stærk, umiddelbar fortælling om bedragets konsekvenser, kærlighedens ansvar og livets ubarmhjertighed, der leveres med en overbevisende kompromisløs koldblodighed." - Søren Langelund
    • 4
    • X-Men: The Last StandX-Men: The Last Stand
    • "...et øredøvende brag, men også enfoldigt ensformigt – et bombastisk punktum, men også en ligegyldig parentes. Men alligevel uundgåelig for fans." - Kenneth McNeil
    • 3
    • The KingThe King
    • "...et sært, foruroligende, lidt ubehageligt men konstant fascinerende drama om ikke blot at have overfladen i orden, men også at finde ned til de vigtige ting, der måtte hænge i dyndet nedenunder." - Frederik Asschenfeldt Vandrup
    • 4
    • Den sidste ÅndemanerDen sidste Åndemaner
    • "...en af de film, man ville elske at holde af, men som man opgiver ævred med efterhånden som fortællingen distancerer sig mere og mere fra publikum." - Søren Langelund
    • 2
    • Last HolidayLast Holiday
    • "...historien bliver konstant sovset til med livskloge budskaber om at være tro mod sig selv, følge sit hjerte og andre velmenende og lettere vamle klichéer." - Lisa Brygger
    • 2
    • Den hvide MasaiDen hvide Masai
    • "Fraregner man den smukke musik, er der simpelt hen for lidt format over Den Hvide Masai til at kunne løfte den ugebladsnovelle-tynde beretning op til noget mere end blot en afrikansk Danielle Steele-lignende miniserie." - Søren Langelund
    • 2
    • Tara RoadTara Road
    • "Klichéerne er ikke til at komme udenom, men har man fast abonnement på Alt for Damerne, vil man sikkert kunne tilgive filmen dens stædige hyldest til den feminine multi-kunnen." - Lisa Brygger
    • 3
    • OldboyOldboy
    • "Oldboy er et brutalt storværk, der efterlader én i åndenød. Den stikker i hjertet, pumper pulsen op og skamferer sjælen. Den er en fantastisk berusende oplevelse." - Søren Langelund
    • 6
    • JohannaJohanna
    • "Symbolsproget er gennemtænkt, både i libretto og i positurer – der er ikke mange personer, som blot står tilfældigt i billedet – og det gør Johanna til en ofte fascinerende oplevelse..." - Frederik Asschenfeldt Vandrup
    • 4
    • Den nøgne SandhedDen nøgne Sandhed
    • "Store fans af den alsidige canadier vil nok skælde ud over knæfaldet for mainstream-fortællingen, men for andre kan Den nøgne sandhed sagtens vise sig at være et glimrende sted at starte." - Frederik Asschenfeldt Vandrup
    • 4
    • The LibertineThe Libertine
    • "Måske er det den generelt fortabte, misantropiske tone eller måske er det en elementært ufokuseret historie, men fortællingen om Wilmots deroute fra populær til patetisk, sygdomsramt libertiner er simpelthen trættende." - Kenneth McNeil
    • 2
    • KæresterKærester
    • "...præget af tom luft og uvedkommende klichéer, hvilket underminerer et forsøg på at lave en moderne og tidssvarende romantisk komedie." - Søren Langelund
    • 2
    • HostelHostel
    • "Første halvdel har flere nøgne bryster og velformede røve end en mellemgod skandinavisk softporn-film, og det er i bedste fald anonymt, i værste fald dødekedeligt. Til gengæld er Roth i sit sande element i anden halvdel, i det mørke, dystre undergrundshostel..." - Kenneth McNeil
    • 3
    • SkjultSkjult
    • "Det er hård kost for svage sjæle, men også foruroligende spændende, for alle der forlanger mere end det sædvanlige." - Kasper Christoffer Larsen
    • 4
    • Hustle & FlowHustle & Flow
    • "En noget utroværdig historie og et lidt handlingsløst forløb gør oplevelsen svingende." - Nick Price
    • 3