sandmand

					Filmkunsten er i bund og grund mandens hyldest til kvinden. Han er kameraet, der betragter. Hun er det betragtede begærsobjekt. Ved sin tvetydighed fortæller manden en historie med kvindens helt egne virkemidler, antydningerne, dobbeltkommunikationen, sfinxens gåde. En slags demonstration af, at han hørte efter. Eller af at give igen med samme mønt. Han viser således sin måde at se verden på, men med hendes øjne, i hendes billede.
				
				- 
						
- Film
 - Titel
 - Score
 
 
Døden klæ'r hende
Judy
Allied
Potiche (Trofæ-fruen)
The Tailor of Panama
Redacted
The Woman in Black
Adèle and the Secret of the Mummy
SuperClásico
The Green Hornet
Tommy
Det er herligt at leve
Somewhere
Sandheden om mænd
Hvidglødende
Inception
Frihed på prøve
Verdens sidste have
Sherlock Holmes
An Education
Confessions of a Shopaholic
Roman Polanskis Skyggen
Melancholia
Alice i Eventyrland
Australia